שר התחבורה ישראל כ"ץ נחוש מתמיד להמשיך עם הרפורמה בנמלים, והוא אינו ממליץ ליו"ר ההסתדרות עיני לפתור בשביתה כדי להגן על ועדי העובדים בנמלים. "אנחנו מוכנים לדבר עם העובדים, אבל הרפורמה כבר יצאה לדרך", אומר כץ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בראיון לרינה מצליח באולפן פגוש את העיתונות אומר כ"ץ כי הוא יהיה מוכן להשקיע גם בנמלים של המדינה כדי לעזור להם להתחרות בנמלים החדשים. "נתניהו, לפיד ואני החלטנו שצריך שני נמלים כדי לעודד את התחרות ולהפוך את ישראל למרכז של סחר ימי. החברות בארץ ובעולם עומדות בתור, זאת השקעה בטוחה שלא תבוא מתקציב המדינה ולא על חשבון האזרח, ובסופו של דבר נקבל תוספות של אלפי מקומות עבודה באשדוד ובחיפה".

הרפורמה יצאה לדרך ואי אפשר לעצור אותה, המים נפתחו לחברות בינלאומיות והתוצאה הסופית תהיה שהנמלים יבנו. אנחנו מוכנים לדבר עם יו"ר ההסתדרות עיני אבל אם הוא יכריז על שביתה כוללת הוא יעשה טעות ויוביל את הממשלה לצעדים שיהיו מבחינתו קשים כמו חוק בוררות חובה. אם עיני ימנע ממני לשדרג את ההובלה של מדינת ישראל ולהוזיל את המוצרים לכל אזרחי נגבי בצורה גורפת. עיני לא רוצה להגיע למצב הזה".

תפוקת הנמלים בישראל נמוכה ב-30% ביחס לעולם

"אני לא שולל את זכות השביתה מהעובדים בנמלים או בכל מקום אחר, אבל אם ינסו להוריד את הממשלה על הברכיים הם יגלו ממשלה זקופה, אנחנו נילחם בשביתה. אנחנו לא מפריטים את הנמל אלא מגדילים את התחרות. אני לא ממליץ לעיני לחזור ולהוביל את העובדים כי זה יסתיים במצב שהייצוג שלהם הוכיח עצמו כדבר לא נכון (כמו יו"ר ועד הרכבת לשעבר אדרעי). אי אפשר בעידן הזה לנהוג בכוחנות ולנהוג בכוח לשמר זכויות יתר על חשבון הציבור".

יצליחו לשנות? כץ, נתניהו ולפיד (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
ככה החלטנו, לפיד נתניהו וכ"ץף השבוע | צילום: קובי גדעון, לע"מ

התפוקה של הנמלים נמוכה ב-30 אחוז בהשוואה לעולם והעלות למשק היא חמישה מיליארד שקלים לשנה שיכולים ללכת למטרות יותר טובות. זה לא רק השכר המקומם של העובדים בנמלים אלא גם רצף הפעולות והזמינות. הנמל הפרטי שעובדים בו במלוא התפוקה מאפשר לחסוך כסף. אני לא מפריט את הנמל אנחנו מייצרים תחרות, אם אלון חסן הולך לחתונה ומשבית את הנמל ילכו לנמל ליד ויוזלו המוצרים".

אני מייעץ לעיני לקחת אותנו ברצינות. עשינו את מסיבת העיתונאים כבר אחרי שפורסמו המכרזים. אנחנו מוכנים לדון עם ועדי העובדים לצורך התחרות, אבל אם הוא ייתן את ידו בניסיון למנוע מהממשלה להקים נמלים לטובת המדינה אנחנו לא נוותר, נהיה יריב קשה שלא יוותר לו".