תקרית בטיחות במתב"ג, ארכיון (צילום: דניאל נחמיה, חדשות 2)
היעד: הנוסעים המתמידים. ארכיון | צילום: דניאל נחמיה, חדשות 2

חברת התעופה אל-על מתכננת השקה של כרטיס אשראי לחברי מועדון הנוסע המתמיד של החברה. החברה מקיימת בימים אלו מכרז לשיתוף פעולה בין שלוש חברות כרטיסי האשראי - ישראכרט, לאומי קארד וכ.א.ל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

על פי הערכות, המכרז צפוי להסתיים בשבועות הקרובים, שלאחריהם יוצע כרטיס האשראי ללקוחות הנוסע המתמיד - מועדון המונה מאות אלפי חברים. ההטבה המרכזית שיציע הכרטיס למחזיקיו - יחס המרה אטרקטיבי לנקודות לרכישת כרטיס טיסה, יחס עדיף על זה המוצע כיום לכרטיסי האשראי.

אל-על מתכננת שתי קטגוריות לכרטיס האשראי: ברונזה ופרימיום. דמי הכרטיס צפויים להיות גבוהים ולהגיע לעשרות שקלים בחודש, בהתאם לקטגוריה. על פי תנאי המכרז, ייתכן כי יותר מחברת כרטיסי אשראי אחת תזכה במכרז, בקטגוריות השונות. 

בענף כרטיסי האשראי מעריכים כי פוטנציאל כרטיסי האשראי שניתן להנפיק מתוך חברי מועדון הנוסע המתמיד עומד על כ-100 אלף, מתוכם 20 אלף במועדון הפרימיום. לטענת גורמים בענף, כבר היום חלק ניכר מהשימוש בנקודות בכרטיסי האשראי נעשה לצורך רכישת כרטיסי טיסה, ולכן אם יונפק כרטיס שמראש יחס ההמרה בו אטרקטיבי, הוא עשוי לעודד לא מעט לקוחות להשתמש בו ולצבור נקודות.

בשנה האחרונה חברות כרטיסי האשראי צמצמו את ההטבה של המרת הנקודות לנקודות הנוסע המתמיד. רוב החברות החריגו את מרבית התשלומים לרשויות המקומיות ולמוסדות הממשלתיים מתשלומים שבגינם ניתן לבצע המרת נקודות. צמצום ההטבה נעשה כדי לחסוך עלויות לחברות כרטיסי האשראי. הנפגעים המרכזיים מכך הם לקוחות עסקיים, שחייבו את החשבונות הללו על בתי העסק. היה מדובר בסכומים מהותיים, שנצברו בגינם נקודות רבות.

מאל-על נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא על שולחנה של אל-על. מעבר לכך החברה אינה מתייחסת בתקשורת בנושא תוכניותיה העתידיות". הנפקת כרטיס האשראי הממותג מגיעה זמן קצר לאחר שאל-על חשפה מותג חדש לטיסות מוזלות, בשם "UP". אל-על תקצה חמישה מטוסים למותג זה, שיפעל במתכונת של חברות לואו קוסט, אשר יטוסו בשלב הראשון ל-5 יעדים באירופה. רק שבוע לאחר הנפקת המותג הודיע מנכ"ל אל-על אליעזר שקדי על התפטרותו מתפקידו, והחברה נמצאת כעת בחיפוש אחר מנהל כללי חדש.