המחלה, התביעה ומאות האלפים בהפתעה (צילום: החדשות)
המחלה, התביעה ומאות האלפים בהפתעה | צילום: החדשות

כשנ', מנהלת מכון רנטגן בבית חולים במרכז הארץ, החליטה לבחון כיסויי ביטוח עבורה ועבור משפחתה היא חשבה שמדובר בהשקעה לטווח הארוך. היא לא תיארה לעצמה שכמה חודשים בלבד אחרי תהליך ההתאמה ואישור הביטוח היא תתבשר על גידול סרטני בגרונה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"מיד כשדבר המחלה נודע לי צלצלתי לסוכן הביטוח שלי ובישרתי לו על מה שקרה", שחזרה נ'. בשיחה בין השניים עלה החשש שהיא לא תוכל לקבל דבר מחברת הביטוח משום שהוותק שלה בפוליסה קצר ביותר וכיוון שהגילוי הסרטני היה מוקדם מאוד. לדבריה, סוכן הביטוח שלה, לירון דדון, התחייב לעשות הכול כדי למצות את כל זכויותיה.

בשלב הזה נדרש דדון להעביר את כל המסמכים רפואיים לחברת הביטוח ולפתוח בתהליך תביעה לקבלת הפיצוי. למרות שניסה לשדר אופטימיות אל מול הלקוחה שלו, גם הוא ידע שייתכן מאוד שהפיצוי שהיא תקבל יהיה נמוך הרבה יותר ממה שהיא קיוותה לו.

"חשוב לציין כי במצב כזה קיים ספק אם חברת הביטוח תאשר את התביעה במלואה, בחלקה או כלל לא, כשהלקוחה בינתיים חיה עם אי ודאות כלכלית", הסביר דדון ל"חדשות".

לירון דדון (צילום: חדשות)
סוכן הביטוח לירון דדון | צילום: חדשות

אלא שלא עבר חודש שלם, וחברת הביטוח הסכימה לתדהמת השניים להעביר את סכום הפיצוי במלואו, כ-300 אלף שקלים, ללא תקלות ובעיות. "תוך פרק זמן קצר להפליא נוכחתי לראות מה ניסיון, מקצועיות, זריזות ואמפתיה יכולים לעשות", סיפרה נ'.

"בדיקת התיק הביטוחי נוכח השינויים התכופים בשנים האחרונות הוא דבר הכרחי עבור כל מי שמחזיק בפוליסות חיים ובריאות", אמר דדון. "קבלת הפיצוי בסיפור הנוכחי היא דוגמא אחת מני רבות לתפקידו ולחשיבותו של סוכן הביטוח, בעיקר בעולם שהופך דיגיטלי שעל פניו מייתר את דמות הסוכן".