נמל חיפה, מכולות (צילום: חדשות 2)
בקרוב, נמל נוסף בחיפה | צילום: חדשות 2

ימים ספורים לאחר הנחת אבן הפינה לנמל הפרטי החדש באשדוד, זכתה קבוצת שפיר-אשטרום במכרז להקמת הנמל הימי החדש בחיפה. מדובר במהלך שצפוי לגרום לזעם בקרב ועד העובדים בנמל שפועל היום במפרץ חיפה וייתכן אף לשיבושים יזומים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הצעתה של שפיר-אשטרום גברה על הצעת הקבוצה המתחרה, חברת Ludreco מלוקסמבורג, וקיבלה את הציון הסופי הגבוה ביותר במכרז. העבודות יכללו הארכת שובר הגלים הראשי, הקמת שובר גלים משני, הקמת רציפים, הקמת שטחי אחסון ותפעול, בהם מסוף לרכבת מטענים, וביצוע עבודות חפירה ימית.

בשלב הבא צפוי להתפרסם מכרז להפעלת הנמל הצפוני החדש, שעל פי הערכות יהיה מוכן בתוך חמש שנים ויפעל במקביל לנמל הקיים. עלות הפרויקט נאמדת בכארבעה מיליארד שקלים. ועד העובדים בנמל חיפה הקיים מתנגד בחריפות למהלך, ורק השבוע השבית את העבודה כמחאה על כך שהממשלה ממשיכה לקדם את בניית הנמלים החדשים ללא תיאום עמם.

שר התחבורה ישראל כץ מסר כי "החלטנו לפני כשנה והיום אנחנו מבצעים, מקימים שני נמלים חדשים, שיופעלו על ידי חברות ענק בינלאומיות יוסיפו אלפי מקומות עבודה, יוזילו את מחירי הסחורות והמוצרים ויסייעו בשינוי המציאות הכלכלית והחברתית במדינת ישראל".

שר התחבורה כץ, ארכיון (צילום: AP)
"נמשיך לבנות", השר כץ | צילום: AP

עוד הוסיף שר התחבורה כי "הרפורמה בנמלים נמשכת במלוא התנופה. ביום שלישי הנחנו אבן פינה לנמל הדרום באשדוד, ובקרוב נניח אבן פינה לנמל המפרץ בחיפה, שיבנה על ידי חברות ישראליות!".

"סוף כל סוף הוכרע עתיד הנמל העתידי של מדינת ישראל. הכרעה זו הינה גורלית ובעלת משמעות היסטורית לעתידה של העיר חיפה וצפון המדינה", הצהיר ראש עיריית חיפה יונה יהב. ההחלטה תאפשר לחזית הים העירונית שתהפוך את חיפה לברצלונה של המזרח התיכון וכמובן לנמל החדש שישנה את פניה של צפון מדינת ישראל".

בטקס הנחת אבן הפינה שהתקיים השבוע באשדוד, הסביר ראש הממשלה נתניהו את נחיצות הנמלים החדשים: "נמשיך לפתח את נמלי הים כדי להוזיל את מחירי הסחורות, נמשיך לסלול כבישים ומסילות רכבת כדי לחבר את הנגב והגליל למרכז, נמשיך לבנות בירושלים בירתנו הנצחית".

בהכנת הידיעה השתתף אלון שני.