בכניסה לירושלים עומד בניין שהוקם בהשקעה ממשלתית של יותר מחצי מיליארד שקלים - אך כבר חודשים שהוא עומד ריק. הוא חלק מפרויקט "ג'נרי 2", אותו הקימה המדינה: 42 אלף מ"ר של משרדים יחד עם 19 אלף מ"ר תת-קרקעיים לשימוש 1,700 עובדי משרדי התחבורה, התשתיות, התמ"ת והגנת הסביבה, כמו גם רשויות המסים והמים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

הבניין מוכן כבר כחצי שנה, אבל העובדים מסרבים לעבור אליו. "לא נעבור עד שלא תהיה חניה לכל עובד או חניה במרחק סביר לכל הפחות", מתעקש יו"ר ועד עובדי המשרד להגנת הסביבה, בני אלבז. "חייבים לתת תנאים טובים לעובדי מדינה שעושים עבודת קודש למען הדורות הבאים בישראל".

לאחרונה עלתה טענה נוספת נגד המעבר: הפקקים הצפויים בכניסה לעיר בחמש השנים הקרובות בעקבות השינויים התחבורתיים הנרחבים. "יהיה תוהו ובוהו בירושלים", מנמק יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות העובדים, דני בונפיל. "גם שר התחבורה וגם ניר ברקת הודיעו שבחמש השנים הקרובות כל העובדים בירושלים יסבלו - ואני לא מוכן שהם יסבלו, נקודה".

12 מיליון שקלים בשכירות אבודה

"כל יום שפרויקט עומד, סימן שמישהו אחר שהיה צריך להיכנס לפרויקט משלם כסף", מדגיש ממלא מקום יו"ר איגוד המהנדסים, ישראל דוד. כשהפרויקט ענק שכזה עומד ריק, העלויות אדירות: עבור כל חודש שהעובדים מסרבים לעבור לבניין, המדינה משלמת כ-4 מיליון שקלים על הבניין הנטוש. עד כה המדינה שילמה כ-12 מיליון שקלים בדמי שכירות - לשווא.

העובדים מפנים את האצבע המאשימה למתכנני הפרויקט ולמשרד האוצר שאישר אותו. "יש בניין של משרד המשפטים שנבנה עם חמש קומות חניה", מזכיר אלבז. "הבניין הזה לא תוכנן מבחינת כמות החניה לכמות האנשים והעובדים שאמורים להיכנס לפה". דוד מצדו מוחה: "אין כשל תכנוני - פרויקטים מתוכננים על פי תקנים. אם עיריית ירושלים הוציאה היתר בנייה, זאת אומרת שהוא עומד בכל הסטנדרטים של מדינת ישראל".

המשא ומתן בין העובדים לאוצר נמשך כבר שנתיים, אך הסכמות עדיין אין. "כולנו אוהבים שבאים לירושלים, אבל צריך למצוא פתרון איפה להיות", מתעקש בונפיל. "זה לא צאן או בקר שמעבירים אותו".