בקרוב: מסילות מתחת לנתיבי איילון?
פרסום ראשון: הכירו את הפרויקט הבא של משרד התחבורה - רכבת מהירה, שתיסע במהירות של 250 קמ"ש, מתל אביב לנמל התעופה בן גוריון. התכנית, שנמצאת כרגע על הנייר בלבד, כוללת פרישת מסילות באורך של 27 קילומטרים, ש-15 מהם אמורים להיות מתח לאדמה. כל הפרטים



פרסום ראשון: תכנית שאפתנית במיוחד אושרה בימים האחרונים במשרד התחבורה – הקמת קו רכבת חדש מתחת לנתיבי איילון. הכוונה לקו שיצא מהרצליה ויגיע עד לנתב"ג, דרך תל אביב, קו באורך של כ-27 קילומטרים, 15 מתוכם יעברו במנהרות תת-קרקעיות.
הקו יכלול שלוש תחנות רכבת תת קרקעיות בסבידור, השלום וההגנה. על פי התכנון, הרכבת הזו גם תהיה מהירה בהרבה מהקיימת. כיום המהירות המרבית של הרכבת היא 160 קמ"ש, והרכבת החדשה תגיע ל-250 קמ"ש.
כל זה יאפשר לשלש את הקיבולת של הרכבת בתחנות האלה, שהן העמוסות ביותר בארץ. התכנית הזו, לרכבת מתחת לנתיבי איילון, היא מאוד שאפתנית – על פי הערכה ראשונית בלבד מדובר על עלות אסטרונומית של 15 מיליארד שקלים לפחות.

התכנית תוגש לאישור הוועדה המחוזית בחודש הבא, וכרגע זה עוד נראה מאוד רחוק מהמציאות. אך שר התחבורה ישראל כץ מבטיח הערב – התכנית לא תישאר רק על הנייר. "כל מה שמקודם תכנונית גם מבוצע", הבהיר. "אנחנו מלווים את זה, הנחיתי לקדם את זה. זה פרויקט מאוד מורכב, אבל הוחלט להוציא אותו לדרך והוא הולך להתבצע".