לא עוזבים את הטלפון (צילום: חדשות 2)
לא עוזבים את הטלפון | צילום: חדשות 2

האם הרגשתם פעם שאתם כל הזמן מחוברים לטלפון החכם שלכם? אתם לא לבד: סקר של גוגל חושף כי מספר הישראלים בעלי סמארטפונים הוא הגבוה באירופה. ל-57% מבינינו יש סמארטפון בכיס, והנתון עולה משנה לשנה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לפי הסקר, שמשווה בין עשרות מדינות, המשתמש הישראלי עקף את העולם בשימוש בסמארטפונים, למרות שאלו הגיעו לארץ רק ב-2009, כשנתיים לאחר שאר העולם. "מהמחקר עולה כי הישראלים מצדיקים את שמם כאומת הסטארט אפ. הם מחפשים, גולשים ברשתות חברתיות וצופים בוידיאו יותר מכל מאשר בכל המדינות הגדולות והמובילות בעולם", אמר בתגובה לנתונים מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל.

מספר בעלי הטלפונים החכמים עלה ב-22% משנת 2012 - מ-35% ל-57%. הנתון הזה גבוה משאר מדינות אירופה - בספרד ל-55% יש סמארטפון, בעוד בצרפת הנתון עומד על 42% ובגרמניה - 40% בלבד.

עוד עולה מהסקר כי הישראלים מובילים על פני אירופה וארצות הברית בגלישה באינטרנט בסמארטפון ובחיפושים במנועי חיפוש. 84% מבעלי הטלפונים החכמים משתמשים באפליקציות, וגם בשימוש במפות וברשתות חברתיות אנחנו מובילים. הישראלים גם צופים יותר בווידאו במסך הקטן - גם בסרטונים קצרים ביוטיוב וגם בצפייה בתוכניות שלמות און ליין.

רק את עצמי לצלם ידעתי (צילום: חדשות 2)
מחפשים, מורידים אפליקציות וגם מצלמים | צילום: חדשות 2

מחוברים כל היום - וכל הזמן

הסקר Our Mobile Planet, שנערך בקרב אלף מבוגרים בישראל על ידי גוגל וIpsos Media CT, מראה כי הישראלים גם לא מתביישים לשלוף את הטלפון בציבור - כ-50% הודו שהם משתמשים בטלפון במפגשים חברתיים, בעוד שלפני שנתיים רק 16% לא היססו לשלוף את הטלפון. מהנתונים עולה כי הישראלים נוהגים להשתמש בטלפון לאורך כל היום ובאופן די תדיר - בבית, בעבודה, בנסיעה לעבודה וגם בהליכה ברחוב.

הסמארטפון לא נשאר בכיס בזמן הקניות - רוב בעלי הטלפונים החכמים (64%) משתמשים במכשיר בחנות כעזר לקנייה. בארצות הברית רק 58% משתמשים נעזרים בסמארטפון בזמן שהותם בחנות, ובגרמניה המספר צונח ל- 41%.

הסקר קובע גם שאנחנו מכורים למסכים - 50% מהישראלים מצהירים כי הם משתמשים בטלפון החכם במקביל לצפייה בטלוויזיה בזמן אמת. הנשאלים מדווחים שהקשב לפרסומות דווקא מתחדד למרות הצפייה בשני מסכים במקביל - מסתבר כי הם מגיבים ויוזמים יותר בתגובה לפרסום שמסביבם. 53% מהנשאלים הודו כי בחצי שנה האחרונה הם ביצעו חיפושים בסמארטפון לאחר שראו פרסומת בטלוויזיה.