הקרב על המחירים מתחמם: האם בקרוב יורדו מהמדפים של שופרסל המוצרים הפופולריים ביותר של אסם? קונצרן המזון ואחת מהחברות הכי גדולות במשק, בצעד חריג מול שופרסל, רשת השיווק הגדולה בארץ, שמונה יותר מ-300 סניפים - והכול על חשבון הצרכנים.

הסיפור החל כשאסם פתחה את שיווק המוצרים לחגים, לקראת חודש תשרי וראש השנה שמתקרב בצעדי ענק. ברשת השיווק שופרסל לא אהבו את המחירים שאסם קבעה וטענו שהם לא מקבלים הנחות מספקות. הוויכוח הזה הדרדר והפך למאבק אגו בין בכירים בשתי החברות.

בימים אלו מנהלי אסם הפעילו צעד קיצוני וחסמו לשופרסל הזמנות של שלושה פריטים מרכזיים ופופולריים במיוחד: פסטה (אסם שולטת ב-50% משוק הפסטות הישראל), פתיתים (אסם שולטת ב-90% מהשוק) ומנה חמה (אסם שולטת ב-90% מהשוק). שוק המנה החמה לבדו מגלגל מעל 170 מיליון שקלים בשנה, כך שמדובר בהפסדים גדולים במיוחד עבור שופרסל.

שופרסל לא נשארה חייבת ובתגובה הפסיקה להזמין מאסם גם פריטים אחרים. כלומר, שופרסל נמצאת בדרך למחסור של מוצרים רבים על המדף.

אם חשבתם שמי מבין הצדדים נלחם על מחירים נמוכים עבורכם, אתם כנראה טועים: בשתי החברות יש בעלי תפקידים בכירים שהתחלפו לאחרונה והבסיס להדרדרות ביחסים הוא ככל הנראה משחקי אגו. אם הצדדים לא יצליחו לפתור את הסכסוך, זה עלול להוביל למחסור ברשת לקראת החגים ולפגוע בצרכנים. 

משופרסל ומאסם לא נמסרה תגובה בעת פרסום הידיעה.