נמאס להם: חברת התעופה הפנתה נוסעים להתלונן בפני הממשלה
חברת התעופה ריינאייר יוצאת בקמפיין עם אתר חדש, שבו היא מפנה נוסעים מאוכזבים על רקע עיכובים בגלל פקחי טיסה - להתלונן אצל מזכירת המדינה לענייני תחבורה של בריטניה, שלדברי החברה לא עושה דבר. "המצב בלתי מתקבל על הדעת"

חברת התעופה ריינאייר פתחה בקמפיין ציבורי שקורא לנוסעים שנפגעו מעיכובים בהמראות בגלל שירות פקחי טיסה (ATC), לפנות ישירות במייל למזכירת המדינה לענייני תחבורה של בריטניה, היידי אלכסנדר, כדי להתלונן על המצב.
במסגרת המהלך, שמגיע על רקע תסכול מתמשך בעקבות שיבושים תדירים, שמיוחסים ל-Nats, חברת פיקוח הטיסה הבריטית - הספקית המובילה של שירותי הבקרה האווירית בבריטניה, שמנהלת את המרחב האווירי ואת ATC, השיקה רינאייר אתר. תחת השם שלו "בקרת התנועה האווירית הרסה לך את הטיסה" (Air Traffic Control Ruined Your Flight), מציגה החברה באתר את הכתובת הציבורית של אלכסנדר, ומעודדת נוסעים לדרוש ממנה לפעול בעניין.
לטענת חברת התעופה הזולה, בין 1 בינואר ל-1 בספטמבר השנה, עוכבו 5,782 טיסות שלה בגלל חברת פיקוח הטיסה הבריטית, מה שהשפיע על יותר ממיליון נוסעים. ג'ייד קירוואן, מנהלת התקשורת של ריינאייר, מסרה כי "המצב בלתי מתקבל על הדעת. מחסור בכוח אדם וניהול כושל ב-Nats ממשיכים לגרום לעיכובים מיותרים לנוסעים, בזמן שהשרה אלכסנדר לא נוקטת צעדים".
עוד הוסיפה כי "כבר השנה, יותר ממיליון נוסעי רינאייר – רבים מהם שנסעו לחופשות עם משפחות צעירות, סבלו מעיכובים מיותרים וניתנים למניעה בשירותי ה-ATC, הכל משום שהשרה לא פועלת". עוד מסרה חברת התעופה כי ממשלת בריטניה מחזיקה ב-49 אחוז מחברת פיקוח הטיסה הבריטית, לצד סמכויות נוספות.
חברת גם הטיחה ביקורת בנשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, האשימה אותה בכך שהיא לא פועלת לסייע בנושא ואף פרסמה באתר החדש סרטון סאטירי שבו היא נראית סוטרת לנוסע.
ב-Nats לא הגיבו ישירות, אך הצביעו על נתוני Eurocontrol, נתונים שמתעדכנים מדי יום ומספקים מידע עדכני על תעבורת אוויר באירופה, מדדי עיכוב (ATFM) ונתונים כלכליים, לפיהם הם היו אחראים רק ל-1.8 אחוזים מהעיכובים. דובר משרד התחבורה הבריטי מסר כי "למרות שפיקוח טיסה הוא שוק מופרט, הממשלה ורשות התעופה האזרחית פועלות בצמוד לתעשייה כדי להבטיח שירות אמין לנוסעים".
במקביל הכריזה ריינאייר על צעד נוסף - כרטיסי עלייה למטוס, דיגיטליים בלבד. מ-3 בנובמבר כל נוסעי חברת התעופה יחויבו להשתמש בכרטיס עלייה למטוס דיגיטלי דרך אפליקציית myRyanair. המשמעות: לא ניתן יהיה עוד להדפיס כרטיסי עלייה למטוס בבית.
מנכ"ל ריינאייר, מייקל או'לירי, מסר לאחרונה: "אנחנו מבטלים את כרטיסי העלייה למטוס המודפסים. כיום בין 85 ל-90 אחוז מהנוסעים מגיעים עם סמארטפונים, ואנחנו דוחפים את כולם לעבור לדיגיטלי".
