לאחר שחברת סנפרוסט הודיעה למשרד הבריאות באיחור של 5 ימים על עצירת שיווק מוצרי השעועית, פרסמנו אמש (שבת) פרטים חדשים על הפרשה שהחברה ניסתה להסתיר מהציבור. מהסירוב לבצע ריקול בזמן למרות החשש הממשי לפגיעה בבריאות הצרכנים ועד למקרה הקודם שבו החברה הסתירה את הימצאות ראש של עכבר - כל מה שצריך לדעת.

השאלות הקשות מהפרשה

  • קיבלו את התלונה לפני 5 ימים ורק היום הודיעו על ריקול

  • משרד הבריאות טוען: הם סירבו לעשות ריקול ולפצות את הצרכנים

  • לפני 3 שבועות התקבלה תלונה על ראש של עכבר במוצר של החברה, ורק לאחר 4 ימים - היא הודיעה על ריקול והסתירה כי מדובר בראש של עכבר

הכול התחיל ביום שלישי, לאחר שצרכן רכש מוצר של סנפרוסט בבעלות תנובה, שעועית ירוקה קפואה וגילה את הממצא המטריד - חלקי נחש במוצר. החברה עדכנה את משרד הבריאות לאחר קבלת התלונה והוא דרש ממנה להכריז על ריקול וגם להודיע לצרכנים, מכיוון שעלה חשש שחלקים אחרים של הנחש נמצאים באריזות אחרות וכי זה עלול להוות סיכון לבריאות הצרכנים.

אך מתברר שהחברה סירבה להכריז על ריקול ולהודיע לצרכנים. רק היום היא עדכנה על ריקול ומחר צפויה לבצע איסוף של המוצרים. מדובר בהתנהלות מטרידה מאוד שמעלה סימני שאלה קשים מאוד על ההתנהלות של החברה מול קהל הצרכנים.

לטענת משרד הבריאות, בסנפרוסט סירבו לעשות ריקול ולפצות את הצרכנים למרות החשש לשלומו של הציבור, אך זה לא המקרה היחיד. לפני 3 שבועות התקבלה תלונה על ראש של עכבר במוצר של החברה, ורק לאחר 4 ימים הודיעה החברה על ריקול והסתירה כי מדובר בראש של עכבר.

הערב פרסמנו לראשונה כי גם אז החברה הודיעה באיחור על הימצאות ראש של עכבר במוצר רק לאחר 4 ימים, ומעבר לכך היא הסתירה שמדובר בראש של עכבר. היא טענה שהממצא הזה הוא גוף זר ולא ראש של עכבר.

תגובת סנפרוסט: "סנפרוסט ניהלה דיאלוג בנושא עם הדרג המקצועי במשרד הבריאות. החברה פועלת על פי הנחיות המשרד, ותבצע ריקול החל ממחר".