מלבד העלאת המחירים שעליה הכריזה חברת אסם לאחרונה, כבר למעלה משבועיים שהחברה מצמצמת מבצעים - ובכך מייקרת את מוצריה לצרכנים. בשבוע שעבר פורסם ב"תכנית חיסכון" שאסם החלה לצמצם מבצעים בעיקר לחנויות והרשתות הקטנות, כעת זה מתבטא גם בנתונים. 

סיקור N12

בחנויות וברשתות השיווק מסבירים שאסם נמנעת מלבטל את המבצעים לחלוטין, כי היא מעוניינת שהצרכנים ייראו שלט "מבצע" ברגע שהם מגיעים למדפים - ועל כן הם מעניקים אותם, אך כעת הם פחות משתלמים. זאת מבלי לכלול את עליית המחירים שעליה הכריזה החברה ותחל בחודש יוני. 

לדוגמה, מנתוני המחירים של אתר פרייזס עולה כי מרק עוף של אסם שעלה עד כה במבצע 9.9 שקלים, יעלה כעת 13.9 שקלים, פסטה, פתיתים ומנה חמה שעלו עד כה 2 ב-10 שקלים, יעלו כעת 2 ב-11 שקלים.

 

  

סלטי צבר שעלו במבצע 11 שקלים יעלו מעכשיו 13.9 שקלים - וכך גם רטבים לסלט שעלו עד כה 8.9 שקלים ויעלו מעכשיו 9.9 שקלים. 

באסם הודיעו רק לאחרונה על התייקרות דגני הבוקר, קפה, פורינה (אוכל לחיות) וגרבר בשיעור של 4.7% בממוצע. גם מחיריהם של הרטבים, מרקי תיבול והפסטה יעלו בשיעור ממוצע של 4.5%. ספקית המזון ביקשה לייקר גם את המטרנה בשיעור ממוצע של כ-2.6%.

תגובת חברת אסם: "המבצעים משתנים מעת לעת, החברה לא מתערבת במחירים לצרכן".