זה כבר מזמן לא סוד: הרשתות החרדיות בישראל מצליחות להציע מחירים זולים משמעותית משאר הרשתות בארץ. הצרכנים, חרדים וחילונים כאחד, כבר הפנימו - והרשתות מתחילות לתפוס תאוצה. "אושר עד", "יש חסד" ועוד, מתרחבות ופותחות סניפים נוספים ברחבי הארץ. אלא שהפער במחירים עלול לפעמים להרגיז.

לרשימת הסניפים המלאה - מהזול ביותר ליקר ביותר

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לדוגמא, ברשת "יש חסד", תת-רשת של שופרסל, העלות הממוצעת של סל בסניפים עומדת על 510 שקלים, לעומת הממוצע ברשת "שופרסל דיל" עצמה - 550 שקלים. לא ברור מדוע ללקוחות החרדים המחיר נמוך בכ-40 שקלים בממוצע. כך, למשל, ק"ג עגבניות ב"אושר עד" קריית ביאליק עולה ארבעה שקלים ו-60 אגורות. לא רחוק משם, בקריית חיים, סניף "טיב טעם" גובה על אותו המשקל כ-10 שקלים, פער של 115%.

בנוזל כלים של "סוד" ההפרש בין הסניפים הגיע לכ-80%. במגה בעיר בחולון קופסת שימורי פירות של כ-500 גרם עלתה בין 15 ל-12 שקלים, וב"סופר דוש" בבת ים שנחשב מיועד למגזר החרדי - קופסא כזו עלתה כשבעה שקלים.

עשרת הסלים הזולים ביותר
עשרת הסלים הזולים ביותר | צילום:

הפרש של 150 שקלים בין הסל היקר ביותר לזול ביותר

ואיפה היה הסל הכללי המשתלם ביותר בארץ השבוע? סיירת המועצה לצרכנות בדקה סל של 40 מוצרים קבועים ב-130 נקודות מכירה. התוצאות לפניכם - הפרש של כ-150 שקלים בין סניף הסופרמרקט הזול ביותר לבין היקר ביותר.

מהבדיקה עולה כי הסל בסניף "יש" בגבעת שאול בירושלים הוא הזול מבין 130 הסניפים שנבדקו, ובו 40 המוצרים עולים כ-490 שקלים בלבד. אחריו בהפרש של שקל סניף "רמי לוי" בקריית חיים וסניף "רמי לוי" בבאר שבע.

סניף "יוחננוף" בחוצות המפרץ במקום הרביעי, וסניף "רמי לוי" בראש העין סוגר את החמישייה הראשונה. אחר כך מדורגים סניפי מגה YOU בפארק אפק ובעכו.

את הסל היקר ביותר בארץ מצאנו השבוע בסניף "טיב טעם" בקריית חיים. אחריו ברשימה היקרה - "מגה בול" ביד אליהו בתל אביב ואז סניף "שופרסל דיל" בהרצליה. כלומר, הפער בין הסניף היקר ביותר לזול ביותר גדול בכ-150 שקלים על אותם המוצרים בדיוק. 

עשרת הסלים היקרים ביותר
עשרת הסלים היקרים ביותר | צילום:

"אם יש מחירים זולים זה מוכיח שאפשר למכור בזול", הסביר היועץ המשפטי של המועצה לצרכנות זאב פרידמן. "הרשתות של החרדים מציעות מחירים כאלה כי החרדים פחות מסתכלים על מותגים, ויותר חשוב להם המחיר. לכן הרשתות מתאימות את עצמן".

פרידמן ציין כי התחרות באזור הקריות גבוהה מאוד לאחרונה. "הרבה פעמים אנחנו רואים שבאותו אזור או אפילו באותו מתחם קניות יש פערים מאוד גדולים ולכן צריך להשוות".