רגע לפני שבועות, רשתות השיווק מקפיצות את מחירי המוצרים בשיעור של עד 50%. במבחן סל שערכו ב"תוכנית חיסכון" עם המועצה לצרכנות, שבוע לאחר מבחן נוסף – מצאו איזו רשת הורידה במחיר ואיזו רשת העלתה. אלה הנתונים המלאים. 

בהשוואה של מבחן הסל מאתמול לבין השבוע שעבר נמצא כי רמי לוי היא הרשת הכי זולה – ומחיר הסל שלה עומד על 1,990 שקל (ירידה של 3% לעומת השבוע שעבר), אחריה קרפור שמחיר הסל שלה הוא 2,013 שקל (ירידה של 6% לעומת השבוע שעבר).

אחר כך נמצאת יוחננוף עם סל במחיר 2,142 שקל (ירידה של 2% לעומת השבוע שעבר), הסל בשופרסל דיל עולה 2,386 שקל ללא שינוי, הסל של ויקטורי עולה 2,394 שקל עם העלייה הגדולה ביותר בשיעור של 19% לעומת השבוע שעבר. ולטיב טעם הסל היקר ביותר שעולה 2,583 שקל.

"מי שקונה ברגע האחרון ישלם יותר": חלק מהגבינות עולות פי 2

הסל שנבחן כולל גבינות רבות, ירקות, פירות, יין ועוד. בתוך הסל נמצאו גבינות שהמחיר שלהן קפץ בחדות לעומת השבוע שעבר. לדוגמה, גבינת עדי/ברי של תנובה שמחירה עמד על 11 שקל בשבוע שעבר, עולה כעת 17 שקל – פער של 54%.


דוגמה נוספת זו גבינת חמד של פיראוס שעלתה בשבוע שעבר 12 שקל, ועולה השבוע כבר 16.5 שקל – פער של 37%. גבינת עיזים למריחה של גד שעלתה בשבוע שעבר 9.5 שקלים, עלתה ל-12.5 שקל – פער של 31%.

מי שחיכה לרגע האחרון כדי לערוך את הקניות לחג השבועות, צפוי לשלם יותר. יחד עם זאת, ברשתות השיווק מעריכים שרוב הלקוחות יגיעו לערוך את הקניות לחג ביומיים הקרובים - ומדגישים לקחת בחשבון שיהיו גם חוסרים במוצרים כמו שמנת וחמאה.