פריז לונדון או בכלל תאילנד - לא משנה מה היעד, לפני שנוסעים צריך להחליט איך לשלם מעבר לים. כרטיס אשראי בארנק, שטרות זרים מגולגלים או המחאות נוסעים, ויש גם אופציות אחרות. בדיקה שלנו מעלה הפרש מחירים לא קטן בכלל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

נתחיל בשיטה המסורתית - מזומן. בנקודות צ'יינג' להמרת כספים ניתן למצוא שערי המרה נוחים ללא עמלות מיוחדות. כדי לקבל 350 אירו, התבקשנו לשלם כמעט 1,700 שקלים. אך בסניפי הבנקים תאלצו לשלם עמלות נלוות. בבנק הפועלים עבור 350 אירו נדרשנו להוסיף עמלת המרה בגובה 23.5 שקלים, וכן עמלת משיכה בסכום 28 שקלים - וכך הגענו לכ-1766 שקלים.

ומה עם כרטיס האשראי? בשימוש בכרטיס האשראי הרגיל שלנו עמלות ההמרה שהתווספו על שער החליפין נעות בין 2 אחוזים ל-2 וחצי אחוזים. כלומר על עסקה של 350 אירו תשלמו כ-1750 שקלים.

יש גם דרך אחרת. כרטיס "דביט" של "מאסטרכארד" שבו ניתן להטעין סכום באירו בלבד יכול לשמש אתכם שנתיים. רכישת 350 אירו עלתה 1697 שקלים, כולל הנפקת הכרטיס. "אנחנו מנפיקים בעצם כרטיס נטען של מאסטרכארד שבא להחליף את השימוש במזומן", סיפר גיא גוטמן, מנכ"ל חברת IG שירותים פיננסיים. "סכום הכסף שנמצא בכרטיס מבוטח, ובמידה ואבד או נגנב ניתן לבטל את הכרטיס באותו רגע".

כרטיס נטען נוסף הוא זה של ויזה שמנפיקה חברת דואר ישראל ויכול לשמש אתכם למשך 3 שנים. בעבור הנפקת הכרטיס תשלמו 40 שקלים, טעינה ראשונה ללא עמלה, ובשער המט"ח היום תידרשו לשלם 1,741 שקלים.

"אנחנו עדים היום למגמה שאומרת שהמחאות הנוסעים נעלמים מהעולם", אמרה רותי קלנר עקרון, סמנכ"ל שיווק ומכירות של חברת דואר ישראל. "מה-15 באוגוסט הפסקנו להנפיק המחאות נוסעים. המעבר הוא לכרטיסים הנטענים".

הכרטיסים הנטענים הופכים לאפשרות הפופולארית ביותר בקרב מטיילים בעולם. הם אמנם יקרים מעט יותר מהחלפת מזומן בנקודות צ'יינג' ישראליות, אך עם זאת חוסכים את הטקס הקבוע של הטמנת צרור מזומנים בכיסים נסתרים.