על רקע הגידול בהיקפי השימוש של לקוחות באפליקציות תשלום דיגיטליות, פרסם היום (ראשון) הפיקוח על הבנקים הוראה חדשה בנושא שירותי תשלום מתקדמים. ההוראה קובעת כללים חדשים להצגת המידע ללקוח בנוגע לפעולות התשלום המבוצעות באפליקציות, במטרה לאפשר ללקוחות לשפר את המעקב אחר תנועות בחשבונותיהם.

ההוראה מחייבת את התאגידים הבנקאיים להרחיב את המידע המוצג ללקוחות על הפעולות שבוצעו באפליקציות תשלומים, בין אם הפעולות בוצעו באפליקציות המנוהלות על ידי תאגיד בנקאי ובין אם באפליקציות תשלום אחרות, והיא צפויה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023.

בהתאם להוראה יוצגו ללקוח פרטי המידע הבאים:

  1. שמה של אפליקציית התשלום בה בוצעה פעולת התשלום.
  2. שם הגורם המשלם או המוטב מולו ביצע הלקוח את פעולת התשלום.
  3. תאריך ביצוע הפעולה וסכומה.
  4. מטרת ביצוע פעולת התשלום, ככל שפירט אותה הלקוח אגב הפעולה.

המידע יידרש להיות מוצג בפירוט הפעולות בעו"ש. חלק מהבנקים כבר מציגים את המידע הזה ללקוח, אך כעת הפיקוח על הבנקים מחייב את כולם לנהוג כך על מנת להקל על הלקוחות לנהל את כספם. הדבר מגיע כחלק מצעדים נוספים שנועדו לפקח על התחום המתרחב של אפליקציות התשלומים.

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: "ההוראה החדשה מרחיבה ומשפרת את הגילוי הניתן ללקוחות אודות תשלומים המבוצעים באפליקציות תשלום, מגבירה את השקיפות ואת זמינות המידע ללקוחות, ומחזקת את יכולת הבקרה שלהם אודות פעולות המתבצעות בחשבונותיהם".