מי עדן ונביעות (חדשות 2) (צילום: חדשות 2)
מי עדן ונביעות ראש בראש בטוקבקים | צילום: חדשות 2

לאחר הפסקה של שבוע חוזרת חברת נביעות לייצר ולשווק מים מינרלים. ההחלטה התקבלה לאחר שבדיקות האיכות שערכה החברה הלילה יצאו תקינות. חברת מי-עדן המתחרה עדיין לא חוזרת לשווק מים מינרלים, מכיוון שחלק קטן מהדגימות שערכה נמצאו לא תקינות.

שתי החברות אולי הפסידו הרבה כסף במהלך השבוע בו לא שווקו בקבוקים, אך דאגו לטפוח לעצמן על השכם גם בימים הקשים באמצעות טוקבקים חיוביים מושתלים. מניתוח שערכה חברת Unity, המתמחה במחקר ושיווק קהילתי באינטרנט, עולה כי חברות המים המינרלים הקימו רשת של טוקבקיסטים לטובת החברות. התגובות באינטרנט ניסו למזער את הנזקים לחברות לאחר פרשת הזיהום שהתגלה במעיינות מהן שואבות החברות את המים.

מי עדן ונביעות, שעמדו במרכז הפרשה, זכו לחשיפה תקשורתית שלילית רבה. החשיפה הביאה גם לטוקבקים רבים. אולי במפתיע, חלק גדול מהטוקבקים היו דווקא חיוביים כלפי החברות.

אולם לדברי גל בריל מנכ"ל Unity, הסיבה לתגובות הטובות ברורה. "מניתוח הטוקבקים בכתבות ובאתרים השונים נראה כי כ-60% מהתגובות החיוביות בנוגע לחברת מי עדן היו תגובות שתולות", אמר.

אצל נביעות מוערך שכ-20% מהתגובות החיוביות היו שתולות. "נראה כי שתי החברות הפעילו מערכות של טוקבקיסטים מטעם שיגיבו על הכתבות בנושא משבר המינרלים", אמר בריל.

חברת נביעות רושמת לעצמה שוויון בכמות הטוקבקים החיוביים על החברה מול השליליים. מי עדן לעומת זאת זוכה ביותר תגובות חיוביות: 63% טוקבקים סימפטיים לעמות 37% של תגובות שליליות. כנראה שבמי עדן הטוקבקיסטים השתולים עשו עבודה טובה יותר.

הבדיקה נערכה בקרב כ-300 תגובות ב-42 כתבות שונות באתרי האינטרנט החדשותיים השונים. הבדיקה נערכה רק לאחר שנחשפה העובדה כי גם נביעות סובלת מבעיית זיהום במים ורק בכתבות בהן היה אזכור לשתי החברות גם יחד.

בהכנת הידיעה השתתף אילן ליזרוביץ'