N12
פרסומת

מה שווה המותג הפרטי? סופר-פארם העלתה מחירים לעשרות מוצרים

בדיקת N12 מגלה התייקרויות של עשרות אחוזים במוצרי המותג הפרטי לייף ברשת סופר-פארם • ברשת ביטלו מבצעים והעלו מחירים של 175 מוצרים מהמותג הפרטי, שגרמו להתייקרויות של אפילו 38% • בלייף אומרים: מחירי מותג הבית נמוכים בהשוואה למוצרים מתחרים

מעיין פרתי
פורסם:
הקישור הועתק

מוצרי המותגים הפרטיים של רשתות הקמעונאות היו אמורים להיות הבשורה הגדולה שתאפשר להוריד את המחירים לצרכנים. אך מבדיקה שערך N12 עולה כי יש רשתות שבחרו להעלות את מחירי המותג הפרטי, ודווקא בשעה שחלק מהיבואנים והספקים הגדולים הודיעו על מיתון או ביטול העלאות מחירים.

בדיקת סל המוצרים של המותג הפרטי ברשתות המזון רמי לוי ושופרסל הצביעה על ירידות מחירים בסל הכולל. עם זאת, עליית המחירים בולטת במיוחד במוצרי המותג הפרטי לייף (Life) של רשת סופר-פארם.

כשבודקים את סל מוצרי המותג הפרטי לייף ברשת מגלים שהמחיר של 175 מוצרים הועלה לעומת 46 מוצרים שמחירם הורד. בסך הכול מדובר בעלייה ממוצעת של 6%, אך בדיקה פרטנית של המוצרים שמחיריהם הועלו מגלה העלאות מחיר ועליות שנובעות מביטול מבצעים שמגיעות לעשרות אחוזים.

העלאות מחירים סופר פארם
צילום: n12

כך לדוגמה ממחטות נייר רכות של מותג לייף. בסופר-פארם ביטלו את המבצע וכתוצאה מכך מחיר המוצר עלה ב-38% מ-5 שקלים ל-6.90 שקלים.

מחיריהם של מוצרים אחרים פשוט הועלו, בלי תלות במבצעים. כך, מחירו של קרם עדין להסרת שיער של המותג לייף הועלה ב-11% ממחיר של 18 שקל ל-20 שקל. גם מחיריהם של מוצצי הסיליקון לתינוקות הועלה, ובשיעור של 17%: המחיר הקודם היה 30 שקל וכעת הוא 35 שקל.

העלאות מחירים סופר פארם
צילום: n12

מלייף נמסר: מחירי מותג הבית נמוכים בפער בהשוואה למוצרים מתחרים. חלק ניכר מהמוצרים שנבדקו לא התייקרו והשינוי נובע מתאריכי מבצע. לחלק בוצע עדכון בעקבות עליית מחיר שביצע היצרן.