רכישות בלאק פריידי של הישראלים חזרו לרמות של ערב המלחמה: זה כמה שהוצאנו
נתוני שבא מציגים גידול שנתי של 28% בהוצאות הציבור הישראלי ביום הקניות בלאק פריידי שחל בשישי האחרון • סך ההוצאות הסתכם ביותר מ-1.5 מיליארד שקל, ועקף את נתוני 2022 לראשונה מפרוץ המלחמה


זינוק של כ-28% בהוצאות הציבור הישראלי ביום המבצעים בלאק פריידי שחל בשישי האחרון לעומת הנתון ב-2024 - כך לפי נתוני חברת שבא, מנהלת ומפתחת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב. לפי נתוני שבא, יום שישי האחרון הסתיים בהוצאות גבוהות בסך כולל של למעלה מ-1.508 מיליארד שקל.
הנתונים משקפים גם חזרה לצמיחה בהוצאות ביום המבצעים לאחר שנות המלחמה. ימי המבצעים הקודמים נחתמו ב-1.179 מיליארד שקל ב-2024; 1.102 מיליארד שקל ב-2023; ו-1.248 מיליארד שקל ב-2022.
עלייה של יותר מ-20% נרשמה בהוצאות של הציבור בעסקאות הפיזיות, שהגיעו לסכום כולל של 795.27 מיליון שקל. לפי שבא, סך הרכישות בעסקאות פיזיות, שמתבצעות בבתי העסק באמצעות ארנקים דיגיטליים, שעונים חכמים, ובכרטיסי אשראי (קונטקטלס והקשת קוד סודי) היוו 53% מהוצאות של הציבור.
ההוצאות בעסקאות און-ליין הגיעו לסכום כולל של 713.25 מיליון שקל - עלייה של 38% לעומת 2024.