N12
פרסומת

רכישות בלאק פריידי של הישראלים חזרו לרמות של ערב המלחמה: זה כמה שהוצאנו

נתוני שבא מציגים גידול שנתי של 28% בהוצאות הציבור הישראלי ביום הקניות בלאק פריידי שחל בשישי האחרון • סך ההוצאות הסתכם ביותר מ-1.5 מיליארד שקל, ועקף את נתוני 2022 לראשונה מפרוץ המלחמה

מעיין פרתי
פורסם: | עודכן:
קניון עזריאלי בתל אביב, דצמבר 2024
קניון עזריאלי תל אביב (ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה) | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הקישור הועתק

זינוק של כ-28% בהוצאות הציבור הישראלי ביום המבצעים בלאק פריידי שחל בשישי האחרון לעומת הנתון ב-2024 - כך לפי נתוני חברת שבא, מנהלת ומפתחת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי חיוב. לפי נתוני שבא, יום שישי האחרון הסתיים בהוצאות גבוהות בסך כולל של למעלה מ-1.508 מיליארד שקל.

הנתונים משקפים גם חזרה לצמיחה בהוצאות ביום המבצעים לאחר שנות המלחמה. ימי המבצעים הקודמים נחתמו ב-1.179 מיליארד שקל ב-2024; 1.102 מיליארד שקל ב-2023; ו-1.248 מיליארד שקל ב-2022. 

עלייה של יותר מ-20% נרשמה בהוצאות של הציבור בעסקאות הפיזיות, שהגיעו לסכום כולל של 795.27 מיליון שקל. לפי שבא, סך הרכישות בעסקאות פיזיות, שמתבצעות בבתי העסק באמצעות ארנקים דיגיטליים, שעונים חכמים, ובכרטיסי אשראי (קונטקטלס והקשת קוד סודי) היוו 53% מהוצאות של הציבור.

ההוצאות בעסקאות און-ליין הגיעו לסכום כולל של 713.25 מיליון שקל - עלייה של 38% לעומת 2024.