הסיבה שמוצרי הניקיון של סנו נעלמו ממדפי שופרסל - ומי תפס את מקומם
לקוחות ענקית הקמעונאות שופרסל מתקשים לאחרונה למצוא את מוצרי חברת הניסיון סנו בסניפים • מגבות נייר, ניירות טואלט וחומרי הניקוי נעלמו מהמדפים • את מקום תפסו מוצרי המותג הפרטי החדש XPO, ששופרסל מקדמת במרץ • זה מה שהיה לחברות להגיד


מי שביקר לאחרונה בסניפי ענקית הקמעונאות שופרסל וחיפש לקנות את מוצרי מוצרי הטואלטיקה והניקוי הרגילים שלו עשוי היה להיתקל בבעיה. לקוחות הרשת מתקשים למצוא בין המדפים מוצרים של ענקים מוצרי הניקיון סנו - ועבור הצרכן הישראלי חובב המותגים זו עשויה להיות בעיה של ממש.
עם המוצרים המרכזיים של סנו שנעלמו ממדפי סניפי שופרסל נמנים ניירות הטואלט, מגבות הנייר, שורת מוצרי סנו סושי ונוזל הניקוי JET. לצד זאת נעלמו גם מוצרים אחרים של סנו מהסניפים.
למערכת "תוכנית חיסכון" נודע כי ברקע הדברים עומדות אי הסכמות בין סנו ושופרסל סביב תנאי הסחר - כלומר סביב המחירים שמשלמת שופרסל לסנו עבור רכישת המוצרים והמחירים שבהם היא מוכרת אותם לצרכנים תוך גזירת רווח קמעונאי.
סנו לא העלתה מחירים בתקופה האחרונה ולמעשה גם לא מזה זמן מה - מה שמעלה סימני שאלה סביב העלמת מוצרי החברה ממדפי ענקית הקמעונאות.

סיבה אפשרית להיעדרות סנו עשויה להיות שורת המוצרים החדשים שמשווקת שופרסל תחת המותג הפרטי החדש שלה XPO לתחום הטואלטיקה והניקיון. מוצרי XPO תופסים נפח נרחב במדפי הקטגוריה ברשת, וייתכן שבשופרסל מעדיפים להקדיש להם כמה שיותר מקום, גם אם זה מתבצע על חשבונה של סנו.
מסנו נמסר בתגובה: "איננו מנהלים את ענייני הסחר בתקשורת".
משופרסל נמסר בתגובה: "מגוון המוצרים בשופרסל מותאם כל העת לפי הביקושים והעדפות הצרכנים. מעבר לכך, איננו מתייחסים להתנהלות מסחרית שוטפת מול ספקים".
