ליל הסדר יחול בעוד שבוע וחצי ורבים כבר מתחילים להיערך ולקנות מזון ושלל מוצרים נוספים לחג. לפי בדיקה של המועצה לצרכנות: "חג הפסח השנה יהיה יקר מתמיד". "תכנית חיסכון" בדקה את מחיר עגלת הקניות הקבועה של הישראלים לחג. הנתונים, שנאספו יחד עם המועצה לצרכנות, מעידים על כך שבחג הזה נשלם הרבה יותר.

בסל נבדקו כ-1,200 מוצרים והפער בין הרשת הזולה - רמי לוי שיווק השקמה, לבין הרשת היקרה ביותר – מחסני השוק, עומד על יותר מ-1,000 שקלים עבור אותו הסל. 

מבחן הסל לפסח

על פי בדיקת המועצה לצרכנות, הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי שיווק השקמה, אחריו רשת יוחננוף, הבאה ברשימה היא חצי חינם, אז רשת ויקטורי, שופרסל דיל EXTRA, שופרסל דיל והרשת היקרה ביותר לפי הבדיקה היא מחסני השוק.

בנוסף, הבדיקה העלתה התייקרות בשורת מוצרים נוספים: מחיר העוף זינק ב-15%, השימורים התייקרו ב-10%, (עלייה חריגה במיוחד של שימורי תירס 33%), מחירי הסלטים הארוזים עלו ב-12%, מחיר היין לקידוש עלה ב-7%, הדגים הטריים התייקרו ב-8% וגם מחיר הפירות עלו ב-10%.

עליות מחירים חדות נרשמו גם במוצרים הכשרים לפסח: על פי הבדיקה של המועצה לצרכנות - שניצלים קפואים התייקרו ב-24%,  מחיר המצות עלה ב-14%, קמח מצה התייקר ב-13%, שקדי מרק עלו ב-13%, פריכיות עלו ב-10%, מחיר העוגיות לפסח עלה ב-7%, הפסטה הכשרה לפסח התייקרה ב-7% ודגני בוקר התייקרו ב-6%.

בבדיקה, נמצאו פערי מחירים גבוהים בין הרשתות העירוניות לדיסקאונט, כך שקנייה לא מתוכננת או השלמת קנייה בחנויות הנוחות או העירוניות הקרובות לבית יכולות לייקר את סל הקניות בכ-20%. וכשמדובר בקנייה גדולה- זה עלול להצטבר לסכום גדול מאוד. מבין הרשתות העירוניות: על פי הנתונים, מחסני השוק בסיטי היא הרשת הכי זולה, לעומת מגה בעיר שעל פי הנתונים היא הכי יקרה מבין הרשתות העירוניות.