יממה אחרי שאזהרת המסע לאיסטנבול הוחמרה לרמה הגבוהה ביותר – נמשכת הרכבת האווירית של הישראלים, שלמרות הכול טסים לטורקיה. אך היום (שלישי) מסתבר כי הנוסעים שכן החליטו לבטל – נאלצים להתמודד עם אטימות מצד רוב חברות התיירות.

מדיניות הביטול של חברות התיירות עבור מי שהזמין חופשה לטורקיה

  • איסתא – לא מאפשרים החזר כספי
  • אשת טורס – מאפשרים שינוי מועד רק אם מדובר בטיול מאורגן לאיסטנבול
  • גוליבר – לא מאפשרים החזר אם רכשתם חבילה ללא אפשרות ביטול
  • קשרי תעופה – לא מאפשרים החזר כספי
  • הדקה ה-90 – מאפשרים החזר רק אם בית המלון או חברת התעופה מאפשרים
  • קווי חופשה – מאפשרים לשנות יעד עבור מי שהזמין חבילות נופש לאנטליה

שר התיירות, חה״כ יואל רזבוזוב, אמר כי הוא מתכנן לדבר עם חברות התיירות ולדרוש החזר כספי אם יש באפשרותן לספק לספק אותו, אך סייג ואמר: ״אנחנו לא רוצים לראות עסקים ישראלים פושטים רגל בעקבות ההחזרים״. כמו כן, הוא הוסיף כי ״אם המדינה מעלה את אזהרת המסע לדרגה הכי גבוהה ואזרחים נפגעים מכך – אנחנו כמדינה צריכים לחשוב על פתרונות״.

עוד הוסיף שר התיירות כי הוא שלח מכתב לחברות התעופה הטורקיות בנוגע להחזר הכספי, והן השיבו לו כי הן ״בוחנות את העניין״, וכעת הוא ממתין לתשובה. ״אני חושב על אותם אזרחים ישראלים שקנו ממיטב כספם חופשה לחו״ל - ואז בגלל ארגוני טרור הם נאלצים לבטל אותה״, אמר רזבוזוב והדגיש כי ״עבור שום חופשה לא שווה לסכן חיי אדם״.