N12
פרסומת

רוצים לאכול בריא? חשוב לדעת איפה לעשות קניות

משרד הכלכלה בדק את מחיר "סל הקניות הבריא" וגילה פערים של מאות אחוזים בין רשת הסופרים היקרה ביותר לזולה ביותר • עוד נמצא כי מחיריהם של רוב מוצרי הסל עלו ברבעון האחרון • אז איפה כדאי לכם לקנות? הרשימה המלאה

מעיין פרתי
פורסם:
ארוחה בריאה
פערים של מאות אחוזים במחירי הסל הבריא | צילום: Sam Moqadam, unsplash
הקישור הועתק

איפה הכי משתלם לקנות בריא? הפער במחירי מוצרי מזון בריאים, בין הרשת היקרה לזולה ביותר, עומד ברבעון השני של השנה, על כ-40% שהם 254 שקלים - כך פרסם היום (ראשון) משרד הכלכלה והתעשייה, אשר בודק את מחירי הסל הבריא בכל רבעון. מרבית הרשתות הציגו עלייה במחיר הסל, ונרשמה עליה במחיר הממוצע של 41 מוצרים מתוך 64 מוצרים שנבדקו.

נתוני "סל המוצרים הבריא" לרבעון השני של 2021 מציג ממוצע מחירים של 769 שקלים, עליה של כ-3%, שהם 20 שקלים, לעומת הרבעון הראשון של השנה. מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר היקר ביותר ברבעון השני, היא "מיני סופר אלונית", שם ממוצע עלות הסל הגיע ל-912 שקלים.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבריא במחיר הזול ביותר ברבעון השני היא "רמי לוי באינטרנט". ממוצע עלות הסל הנבדק ברשת זו הגיע ל-658 שקלים, עליה של 4%, שהם 26 שקלים, במחיר הסל ביחס לרבעון הקודם.

הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר ברבעון השני עמד אם כך על 39% שהם 254 שקלים. בבדיקה של רשתות ה"דיסקאונט" המחיר הממוצע של סל המוצרים הבריא עמד ברבעון השני של 2021 על 715 שקלים, ופער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עמד על 13% שהם 87 שקלים.

הסל מבוסס על מזונות מומלצים לסמל הירוק וכולל ברובו מוצרים מהצומח, מהקטגוריות פירות וירקות, שמן זית אגוזים וזרעים, קטניות ודגנים מלאים וקטגוריות מוצרים מן החי כגון חלב ומוצריו ותחליפיו, ביצים עוף ודגים. ממוצע סל המוצרים הבריא של משרד הכלכלה והתעשייה מתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר "פרייסז".

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי: "אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת מזון בריא לכל שכבות האוכלוסייה. משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם לציבור את סל המוצרים הבריא, מתוך רצון להרחיב את המודעות הצרכנית ולייצר תחרות על הסל הבריא הזול ביותר. מהלך זה הוא חלק מפעילותו של משרד הכלכלה והתעשייה להפחתת רמת המחירים תוך דגש על שקיפות, הגברת התחרות, הפחתת הריכוזיות ועידוד צרכנות נבונה".