סטודיו C הגיש בקשה לפירוק מרצון אמש (שני) ולמעשה סיים את פעילותו. אלפי הנשים שהיו מינויות בסניפים השונים של הסטודיו קיבלו על כך הודעה, אך כעת נודע ל-N12 כי מינויות רבות טוענות שגם בימים האחרונים, ואפילו אתמול, הן קיבלו הצעות מפתות לרכישת מינוי שנתי בתשלום אחד - כלומר תשלום של כ-2,000 שקלים למינוי שבו לעולם לא יוכלו להשתמש.

לקרן לדוגמה, אחת ממנויות הסטודיו, הוצעה הנחה על מינוי שנתי, בתנאי שתשלם בתשלום אחד, רק שבוע וחצי לפני שהחברה הודיעה על פירוק. כך היא סיפרה ל-N12: "אני יצרתי קשר בעקבות המבצע, חזרו אליי ב-6 ביולי, שלושה-ארבעה ימים לאחר שפניתי באתר. הנציגה, בשם טלי, ממש לחצה עליי להירשם למבצע, שזה היום האחרון ושניתן לשלם בתשלום אחד. שילמתי 2,222 שקלים. אתמול עברו 14 ימים לעסקה אך מכיוון שהיא חויבה ב-10 ליולי, לחברת האשראי אין איך לעזור לי - ממש עוקץ".

גם מיכל, מנויה אחרת בסטודיו, לא מאמינה שהמבצע הוצע בתמימות: "זו רמאות. כניסה לתהליך של פשיטת רגל זה לא מהיום למחר. הם ידעו ולקחו לנו כסף בהונאה, בתשלום אחד שלא נוכל לקבל חזרה מחברת האשראי".

מנויה בשם מרגלית, סיפרה כי סיימה מינוי בחודש שעבר, אחרי ששילמה לכל אורך תקופת הקורונה, וגם על תקופה זו לטענתה לא קיבלה שום החזר. "ביטלתי מינוי בצדמבר, כי הסניף נסגר, ולא החזירו לי את הכסף למשך כמה חודשים והמשיכו גם לחייב. ואז פתחו סניף חדש ואמרתי לעצמי - 'אם כבר לא החזירו לפחות נתאמן', והתאמנתי בו בדיוק שבועיים. נראה לי שהלכו 3,000 שקלים לפח".

חלק מהנשים ששוחחו עם N12 סיפרו שניסו לפנות לחברות האשראי, כדי לבטל את התשלומים על המינויים הטריים. עם זאת, חברות האשראי אינן יכולות לבטל את התשלום בדיעבד, אלא רק להבטיח להפסיק העברות עתידיות. ולכן מי שנכנעה למבצע, ושילמה מינוי שנתי בתשלום אחד, הפסידה את כל כספה.

האם אותן מנויות יקבלו את הכסף שלהן בחזרה?

עו"ד אסף אמון, מומחה לדיני חוזים וצרכנות, הסביר: "על פי הפרסומים בתקשורת החברה הגישה בקשה לפירוק מרצון. פירוק מרצון עדיף תמיד על פני פירוק בפני בית המשפט. פירוק מרצון משמעו שהחברה יכולה לפרוע את כל חובותיה והתחייבויותיה לנושים. כעת המנויים מצפים לראות את הצהרת כושר הפירעון של החברה ולקבל החזר כספי מלא עבור התמורה ששולמה לחברה ולא ניתנו שירותים כנגדה.

עו"ד אסף אמון
עו"ד אסף אמון

"מצער שהחברה נקלעה למצב הזה אך אין הדבר אומר שלמנויים אין זכויות, וכספם ירד לטמיון. כעת אנו מרכזים את כלל הלקוחות שלא קיבלו את כספם חזרה כדי להעניק להם ייצוג משפטי הולם ולהבטיח שההליך מתבצע בצורה תקינה, שקופה המבטיחה את זכויות המנויים".

נשים רבות ששוחחו עם N12 מסרו כי היו אפילו שמחות שלא לקבל את כספן חזרה, אם מישהו היה יכול להציל את הסטודיו. אותן נשים מספרות שהרשת נתנה להן מקום כנשים, דבר שלא קיים כמעט במכוני כושר אחרים.

בעת פרסום הידיעה טרם התקבלה תגובת "סטודיו C" לטענות.