רק באזור תל אביב, שליחים חמושים בתיקי גב מאובזרים משנעים 7 מיליון קופסאות חד פעמיות - מדי חודש. אלה הקופסאות שבהן אתם מקבלים את ההמבורגר, הסושי או השניצל שלכם, והן יזרקו ככל הנראה לפח מיד אחרי השימוש. סטארט אפ חדש, OPA, שהקימו שני יוצאי וולט מבקש לפתור את הבעיה: כלים רב פעמיים, שיישלחו מהמסעדה ללקוחות, ואלה יחזירו אותם בנקודות איסוף ייעודיות.

אז איך זה עובד? הלקוח נרשם לאפליקציה של OPA, מקבל קוד מיוחד, שאותו הוא מזין במהלך ההזמנה מ"וולט" במסעדות המשתתפות. המסעדה תשלח אליו את ההזמנה בכלים הרב פעמיים שספקה לה OPA, והלקוח יצטרך להחזיר אותם בנקודות האיסוף תוך 10 ימים. ההזמנה מתבצעת כנגד התחייבות באשראי, שאם לא יוחזרו הקופסאות, הלקוח יחוייב במחיר הקופסאות. על השירות כולו משלמות המסעדות ל-OPA. 

ככה זה נראה בוולט (צילום: OPA ישראל)
הזמנת משלוח דרך OPA בוולט | צילום: OPA ישראל

נקודות האיסוף מפוזרות כבר היום ב-15 מוקדים בתל אביב, והכוונה של OPA היא להתרחב לאזורים נוספים. במקביל, פרסה החברה נקודות איסוף במספר חברות גדולות, כך שעובדים המזמינים ארוחות צהריים יוכלו להחזיר מיד את הקופסאות, מה שעשוי לחסוך שיעור ניכר מהשימוש בפלסטיק חד פעמי בחברות.

"התחלנו את הפעילות בעיר לפני שבוע, וכבר ראינו פניות מחברות, מסעדות שרוצות להצטרף, וגם יש מאות הורדות של האפליקציה מצד לקוחות", סיפרו ב-OPA. "כל שבוע נוסיף 3-5 מסעדות לשירות. אנחנו מייצרים עכשיו כלים לסושי והמבורגר, וגם כוסות רב פעמיות לשימוש באירועים".

הלקוחות המזמינים בכלים רב פעמיים לא נדרשים בתשלום נוסף, אך במקרה שלא יחזירו את הקופסאות במועד ידרשו לשלם עבור הקופסאות. אפשר גם לבקש הארכה של כמה ימים בהחזרת הקופסאות, בעלות של שקלים בודדים. בין המסעדות המשתתפות, ניתן למצוא את דליקטסן, נאם, מתחת לעץ, ורביבה וסיליה.