מספר הישראלים שטסים לחופשה בחו"ל בשבועות האחרונים הולך וגדל ואיתם גם חברות התעופה שחוזרות לארץ. אלא שהענף עדיין לא חזר לשגרה מלאה וסובל מביטולי טיסות, שמשאירים לא מעט נוסעים שהזמינו חופשה ללא הטיסה או ללא המלון - וגם ללא הכסף.

כזה הוא המקרה של עדי דניאל, שהזמינה טיסה לחו"ל דרך חברת Edreams: "שלחו לי הודעה מחברת התעופה שאיתה היתה אמורה להיות הטיסה חזרה, חברת ישראייר, שהטיסה בעצם מבוטלת - ומצאנו את עצמנו בלי כרטיסים חזרה. ישראייר אמרו לי שמכייון שהטיסה בוטלה אז הם לא קיבלו את התשלום מחברת Edreams שבעצם היתה סוכן הנסיעות, ועד היום לא קיבלתי את הכסף חזרה". לדברי דניאל, האחריות היא של אתר Edreams, כי לטענתה שילמה דרך האתר.

המקרה של דניאל אינו היחיד. ישראלים נוספים שהזמינו מחברות ואתרים, בעיקר מחו"ל, ומתלוננים כי החופשות שלהם בוטלו וכי הם לא קיבלו החזר כספי או מענה מלא. "תחושות מאכזבות מאד וגם אין עם מי לדבר", אומר בר, שהזמין חופשה בסיישל. "אני מדבר עם השירות 40 דקות בטלפון והם לא נותנים פתרון. או שמציעים לי בוא תוסיף ותכפיל את הסכום של החופשה, [אחרי] שגם ככה קרענו את הכיס בשביל לנסוע שבוע לסיישל. לא נותנים פתרון ועוד צועקים עלי שהם לא אשמים בביטול".

איך תוכלו לוודא שזה לא יקרה לכם?

  1. כדאי להזמין כרטיס טיסה או מלון עם אפשרות לקבל החזר כספי במקרה של ביטול.

  2. לא להזמין מאתרים מפוקפקים ולא מוכרים, גם אם הם מציעים את המחיר הכי אטרקטיבי והכי נמוך. קיימים לא מעט מקרים שישראלים הזמינו מאתרים לא מוכרים ונותרו ללא הכסף וללא החופשה.

  3. במקרים רבים כדאי להזמין את הטיסה ישירות מחברת התעופה ואת הלינה ישירות מהמלון, ולא מגורם מקשר חיצוני, ובמיוחד לא כזה שנמצא בחו"ל. אחרת, במקרה של בעיה עלול להתגלות קושי ליצור קשר עם הגורם המקשר ולקבל החזר.