יצא לכם לשבת בטיסה במושב בלי חלון? עכשיו מנסים לעשות לזה סוף
תביעה ייצוגית בארה"ב מנסה לעשות סוף לאחד הדברים הכי מעצבנים שיש בטיסות - לגלות שאין חלון ליד המושב. עורכי דין שהגישו תביעה ייצוגית טוענים שמדובר בהטעיית הציבור ושיש לכך פתרון פשוט. עד שיהיה פתרון מסודר ניתן להיכנס לאתר SeatGuru בו רואים את כל הבעיות שיש במושבים השונים במטוסים


אחד הדברים הכי מעצבנים שיכולים לקרות בטיסה זה לקבל מושב ליד חלון, שאין בו חלון. יש אפילו חברות תעופה שממש מנסות להסתיר את העובדה שליד חלק מהמושבים אין חלון, או שהן כותבות זאת באותיות קטנות במיוחד. כך למשל, בלא מעט מטוסים של חברת ריינאייר מדובר במושב 11A.
יחד עם זאת, מי שרוצה לוודא שלא יהיו לו הפתעות, יכול להיכנס לאתר SeatGuru בו מכניסים את מספר הטיסה שלכם ומקבלים את מפת המושבים המלאה עם כל האותיות הקטנות.
כעת נראה שהמאבק בתופעה המעצבנת עולה שלב: משרד עורכי דין מקליפורניה הודיע שהוא מתכנן להגיש תביעה נגד יונייטד איירליינס ודלתא איירליינס, בטענה שהטעו נוסעים על ידי גביית תשלום נוסף עבור "מושבי חלון", גם למושבים שלא היו בהם חלונות בפועל, אלא פשוט היו בתוך השורה.
התביעות הייצוגיות טוענות כי הדבר עלול להפר את זכויות הנוסעים ולהוות פרסום כוזב. עורך הדין קייסי אולברנץ אמר שהדבר מטעה וניתן לתיקון בקלות. מושבים ללא חלונות קיימים בחלק ממטוסי בואינג 737 עקב מיקום צינורות מיזוג אוויר.
