לא רק שפנים ועכברים אפשרים למצוא במעבדות ניסוי – מסתבר שגם ילדים. יותר ויותר חברות פונות ישירות לילדים ומשלבים אותם בקבוצות מיקוד. הם נהנים, ההורים מבסוטים והחברות משיגות את מטרותיהן.

"פעם בשבוע קיבלנו בין שלושה לחמישה צעצועים, ואחרי שלושה ארבעה ימים היינו נפגשים עם יעל (נציגת החנות) ודיברנו על הצעצועים ועל מה הם אהבו ולא אהבו", מספרת מרב, אמא של עלמה ויואב שנבחרו להיות שפן הניסיונות של חנות צעצועים חדשה.

אם פעם אנחנו החלטנו מה טוב לילדים שלנו, או לפחות התיימרנו לדעת מה הם רוצים, היום כבר הולכים ישר אל המקור. אחת מחברות הנקניקיות הזמינה קבוצה של ילדים כדי לברר איזו נקניקיה הכי טעימה להם. הילדים נהנים מהטעימות, ובסוף מספקים ציונים.

מדי שבוע מתקיימות ברחבי הארץ קבוצות מיקוד שונות. אם זה נקניקיות, ממתקים, צעצועים, סרטים או כל דבר אחר - החברות עושות זאת כדי להגיע ללבם של הילדים, וכמובן לכיס של ההורים.

שמחים ושבעים

"המעמד של הילד בתוך המשפחה מאוד השתדרג", אומר אורן ציבלין, מתמחה בפרסום לילדים ולנוער. "זה לא רק שהוא יודע מה הוא רוצה והוא מאוד נחרץ במה שהוא רוצה, הוא גם ישיג מה שהוא רוצה".

לא רק הטעם חשוב לחברות המזון, את הילדים שואלים על הכל. גם על האריזות של המוצרים.
עבור הילדים זה בילוי, כמו חוג פנאי אחר הצהריים. חלקם אפילו נודדים בין כמה כאלה בשבוע. גם להורים זה סידור די נוח – הילד עסוק אחר הצהריים ולפעמים גם חוזר שבע. בחלק מהמקרים הוא אפילו מרוויח שם את המשכורת האחרונה שלו.

"אני מרגישה כאילו שבזכותי אז יודעים מה לעשות ומה לא", מסכמת אחת המשתתפות ההרגשות את ההרגשה.