רשת השיווק הגדולה ביותר בבריטניה "טסקו", החליטה על מהפכה חדשה - סוף לממתקים על המדפים ליד הקופות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"היום כשאנחנו מדברים עם אימהות, הן מעידות שהן במלכודות", אומר מנכ"ל רשת "טסקו" פיליפ קלארק. "הילדים רוצים לאכול שוקולד ולא אוכל בריא כמו פירות וירקות. אם נזיז את הממתקים ונשים משהו אחר, יש סיכוי שאנשים יתחילו לאכול יותר בריא".

מיקום הממתקים ליד הקופה ידוע בקרב שיטות השיווק כמלכודת קנייה שמצליחה להוציא מהצרכנים עוד כמה שקלים. במחקר שערכה רשת השיווק הבריטית, היא מצאה שכ-65% מהצרכנים רוצים דווקא שהממתקים יוסרו מהמדפים ליד הקופות, מה שיגרום להם לעשות החלטות בריאות יותר בזמן הקנייה.

באופן שהפתיע רבים, הרשת החליטה להקריב את הרווחים שלה לטווח הקרוב, מתוך הנחה שהקונים יעברו לרשת בהמשך הדרך.

"טסקו" ידועה כרשת ששמה דגש על אוכל בריא. כבר לפני 20 שנים החליטו שם על מהלך של הסרת הממתקים מהסניפים הגדולים. כעת, לאחר שהוכח כי זה לא פוגע ברווחים, תורם לבריאות הקונים וכי מדובר ברצונם של הצרכנים, הרשת הרחיבה את המהלך לשאר חנויותיה.

בארץ: ניסיון לשנות את החוק נכשל

בישראל חברת הכנסת לשעבר ד"ר רחל אדטו, ניסתה ללא הצלחה להעביר הצעת חוק שתאסור על רשתות השיווק למכור את הממתקים ליד הקופות ובמקום זאת לשים מוצרים בריאים יותר. "היום העולם מנהל מאבק נגד השמנת יתר והסיבוכים", אומרת ד"ר אדטו. "נגד השמנה, נגד הסוכרת ונגד כל התחלואה שנובעת מזה. לכן יש מקום שתהיה רגולציה גם במניעת השמנת יתר".

יצאנו לבדוק כיצד יגיבו הקונים ברשתות השיווק השונות אילו ייקחו להם את המתוקים מהקופה. "מי שירצה לקנות יקנה, זה לא משנה אם זה ליד הקופה או במקום אחר", מעידה אחת הלקוחות. ואחרת אומרת "אם ימכרו רק מוצרי בריאות אני נגד. אני חושבת שצריך הכל מהכל וכל אחד יעשה את הבחירות שלו".

לצרכנים הישראלים אין כרגע סיבה לדאגה. אך בפעם הבא שאתם עומדים ליד הקופה, נסו לקחת פסק זמן מהשוקולד - זה יועיל גם לבריאות וגם לכיס.