N12
פרסומת

מחיר הדלק עלה בדצמבר ל-6.85 שקלים

השר ליברמן חתם על צו המפחית את מס הבלו ב-33 אגורות בדצמבר • בסך הכול מחיר הדלק עלה ב-39 אגורות, ל-6.85 שקלים לליטר • עלות הפחתת הבלו לחודש נוסף תסתכם ב-100 מיליון שקלים

עמליה דואק
פורסם: | עודכן:
עלייה במחירי הדלק, אילוסטרציה
מחיר הדלק עולה. אילוסטרציה | צילום: פלאש90, הדס פרוש, חדשות
הקישור הועתק

ההפחתה במס הבלו אושרה ומחיר הדלק עלה הלילה (בין רביעי לחמישי) ל-6.85 שקלים לליטר. מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה הודיע באיחור של יממה על המחירים החדשים, לאחר העיכוב בחתימה על הצו להפחתת מס הבלו.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.85 שקלים לליטר, עליה של 39 אגורות מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר, ללא שינוי מעדכון קודם.

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה מפרסם בכל חודש את מחירי הדלק לחודש הבא, על סמך חישוב ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון בחמישה ימי מסחר, שקדמו לשני ימי העבודה האחרונים בכל חודש. נוסחת חישוב מחירי הדלק מורכבת מרכיבים שונים וביניהם: מחיר לליטר בנזין באגן הים התיכון כפי שנסחר בימי הציטוט, סל הוצאות שיווק, מס הבלו, מס ערך מוסף. הנוסחה נקבעת על פי שער החליפין היציג האחרון שפרסם בנק ישראל ביום שקדם לשני ימי העבודה לפני יום העדכון.

מוקדם יותר הודיעה רשות המיסים כי שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם על צו המפחית את שיעור מס הבלו ומס הקניה על בנזין, באופן שמביא להוזלת מחירו של ליטר בנזין בתחנת הדלק ב-33 אגורות, כפי שפורסם לראשונה ב-N12. תוקף הצו עד ל-31 בדצמבר, והפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת המס במהלך חודש דצמבר צפוי להסתכם ב-100 מיליון שקל. 

פרסומת

בחודש אפריל נחתם לראשונה הצו המפחית את מס הבלו ומס הקניה על סולר ובנזין, שמטרתה הייתה למתן את התייקרות הדלקים. מאז שנחתם לראשונה, תוקן הצו המורה על ההפחתה בשיעור המס מספר פעמים, כך שבמהלך חודש נובמבר הופחת המס בשקל לליטר. מאחר שתוקפה של הפחתה זו פג בסוף חודש נובמבר, ועל מנת למנוע את התייקרות הדלק בשיעור חד, נקבע כעת כי ההפחתה בשיעור המס לא תבוטל אלא תצומצם לסכום שיביא להוזלת הבנזין ב-33 אגורות במהלך חודש דצמבר. 

כפי שניתן לראות בגרף של מרכיבי מחיר הדלק, מחירי הנפט בעולם, שאליהם צמוד מחיר הדלק בישראל, ירדו בחודש האחרון. גם שער הדולר שירד הוסיף לירידת רכיב זה במחיר הדלק הסופי. הסיבה לעלייה במחירי הדלק בישראל נעוצה בעליה בשיעור מס הבלו, שהפחתתו מצטמצמת מחודש לחודש.