הדמויות המאוירות של ממתקי אם אנד אמ'ס מעטרות את עטיפות החטיף ואת הפרסומות למוצר מאז 1954. הדמויות, שנקראות SPOKESCANDIES (דוברים-מתוקים), עברו בשנה האחרונה "מודרניזציה", שהביאה לקיטונות ביקורת מארגוני הימין האמריקניים, וכעת - להסרתן מהפרסומות לחטיף לחלוטין.

השינוי שהכעיס את "מתנגדי הטרלול הפרוגרסיבי" כולל בין היתר את הפיכתה של האם אנד אם הסגולה לדמות "אוביסית", כבדת משקל, והפיכתן של שתי דמויות נוספות ל"קצת פחות נשיות". אחת החליפה את המגפיים הגבוהים שלה בסניקרס נוחות, והשנייה קיצצה כמה סנטימטרים מהעקבים שלה.

השינויים הקוסמטיים הללו נועדו לעודד מסרים של קבלה והכלה, אך באם אנד אמ'ס הודו שלא ציפו לגלי ההדף שהביא המהלך. טאקר קארלסון, מגיש מפורסם ברשת 'פוקס ניוז' פתח במלחמה נגד הפיכתן של הדמויות למגוונות, במה שנחשב בעיניו ל"כניעה" לשמאל האמריקני. הביקורת המרכזית של קארלסון היא שהדמויות הפכו ל-"פחות סקסיות".

בעוד שמשתמשים ברשתות החברתיות לעגו לקארלסון, ש"נדלק" מממתקים, חברת השוקולדים האמריקנית לא יכלה להרשות לעצמה לעמוד בפגיעה הכלכלית. אתמול, הודיעו שיחליפו את הדמויות המאוירות בפרזנטורית חדשה, הקומיקאית מאיה רודולף.

"אמריקה, בואי נדבר על זה. בשנה האחרונה, שינינו כמה דברים לגבי הדוברים המתוקים שלנו", כתבה החברה. "לא חשבנו שמישהו בכלל יבחין. ובטח שלא חשבנו שזה 'ישבור את הרשת'. אבל אנחנו מבינים את זה - אפילו הנעליים של דמות מצוירת יכולות להיות מקטבות היום. וזה אחד מהדברים האחרונים שאנחנו רוצים, מאחר שכל מה שאנחנו עומדים מאחוריו זה לחבר בין אנשים", כך נכתב בהודעה רשמית.

כעת, מופיעה על חטיפות האם אנד אמ'ס לרוב דמות אחת - הדובר המתוק האדום. לא נקבע עדיין האם יוסר לחלוטין מהעטיפה, או שיפסיקו להשתמש בדמויות רק בפרסומות למוצר, וישאירו אותן על גבי חפיסות השוקולד. כמו כן, החברה הודיעה על רכישת דקות שידור ב"סופרבול" האמריקני, ואולי שם תשיק מחדש את הדמויות, או לחילופין את הדוברת החדשה, הקומיקאית האמריקנית מאיה רודולף.