לסל ההתייקרויות שאנחנו חווים בתקופה האחרונה, מצטרפת עלייה חדה במיוחד – מחיר ביטוח הרכב. מחירי הביטוחים עלו מחודש אפריל בשנה שעברה לבין חודש אפריל השנה בשיעור של 35%. על פי נתוני סוכנות הביטוח הדיגיטלית Wobi מחיר הביטוח של טויטה ראב 4 עלה ב-30%, מחיר הביטוח של ניסאן מיקרה ויונדאי טוסון עלו ב-33% לכל דגם - והמחיר הגבוה ביותר נרשם בביטוח של טויוטה יאריס שעלה ב-37%.

"ביטוח הרכב שלי נגמר בסוף החודש ורציתי לחדש אותו באותה החברה", סיפרה רבקה שביטוח הרכב שלה התייקר, "פניתי לחברת הביטוח כדי לקבל הצעת מחיר לשנה נוספת – הפרמטרים לא השתנו, אותה כמות נהגים. מבחינת עבר ביטוחי – לא היו תביעות ביטוח בשנה האחרונה. ובעצם הופתעתי לגלות שהביטוח התייקר ב-2,000 שקלים לאותו הרכב". רבקה סיפרה: "לרגע חשבתי שהתבלבלתי והם לא הבינו מה הסוג הרכב שאני נוהגת בו – ואני בעצמי תהיתי אם יש לי ג'יפ בחנייה או איזשהו פרארי".

גם עידן גולדשטיין גילה במפתיע שחידוש ביטוח הרכב התייקר בחדות: "אני מתקשר לחדש את הביטוח אחרי שנה. מודיעים לי על עלייה במחיר של הביטוח ב-1,500 שקל. בניגוד לעליות אחרות במחיר, כאן שום דבר לא פורסם, זו הפתעה מוחלטת. זו עלייה של 20% בערך, עליה של 1,500 שקל לא מתקבלת על הדעת".

"עלייה של 130% בגנבות, אין חלקי חילוף"

"העלייה במחירי ביטוחי הרכב נובעת בעיקר מעלייה מאוד משמעותית בגנבת כלי הרכב – עלייה של 130% בהשוואה לרבעון הקודם בשנה שעברה", הסביר שי שדה, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני הביטוח. "גנבות הרכב מתבצעות על מנת להשלים פערים אדירים בחלקי חילוף שקיימים בישראל ובעולם בכלל".

כשהכול מסביבנו מתייקר ללא הפסקה והשוק מתנהל כמעט ללא פיקוח, נדמה שאין מה שיעצור את ההתייקרות בעולם ביטוחי הרכב - ושוב כולנו חסרי אונים מול עליות המחירים.