באילת מחכים בשקיקה לאורחים הישראלים שיגיעו ליהנות מהעיר במהלך חופשת פסח 2024, זאת לאחר חצי שנה שהמלונות בה היו מלאים כמעט לגמרי במפונים. כיום, מרבים המלונות יכולים ומחכים לארח אורחים מזדמנים, במטרה להחזיר את העיר התיירותית למצב בו היא הכי טובה - לארח אנשים.

> "רק תבואו לנפוש. הכל פתוח והמחירים נמוכים"

יחד עם זאת, לא מעט אורחים שהגיעו אליהו לאחרונה התלוננו על לא מעט בעיות תחזוקה במלונות השונים. "החדר היה מלוכלך מאוד", משחזרת דליה. "היו שערות במקלחת ומתחת למיטה והרבה אבק. הווילונות והשטיחים היו מאובקים מאוד. ככה לא צריך להיראות מלון שמפרסם שהוא ברמה גבוהה מאוד. זה מתאים במקרה הטוב לאכסניית נוער. שילמנו אלפי שקלים כדי ליהנות ולא לסבול".

לדבריה, מנהלי המלון ופקידי הקבלה לא טרחו להתנצל: "התעלמנו מאיתנו, הציעו לנו כפיצוי ארוחת ערב בחינם והחלטנו לוותר. זה נראה שלא ניקו את החדרים במלון במשך כמה חודשים. תחזוקת החדר היתה מתחת לכל ביקורת".

אילת - מלונות לא טובים (צילום: באדיבות המצלם)
צילום: באדיבות המצלם

אילת - מלונות לא טובים (צילום: באדיבות המצלם)
צילום: באדיבות המצלם

ולא רק דליה תיארה את המצב הזה. "באנו למלון בעיר והיו בו לא מעט תקלות", תיאר ערן, שהגיע לחופשה משפחתית. "הייתי בשוק שככה נראה מלון יוקרתי עם המלצות רבות מצד האורחים שביקרו בו. המזגן התקלקל לנו כמה פעמים ולקח שעות לעובדי התחזוקה לתקן אותו. הדלתות בחדרים היו שבורות מעט, המקלחת והכיור היו חלודים, היה טחב בקירות של המקלחת, הצבע בחלק מהקירות בחדר התקלף ועוד".

גם אורן, ובת זוגו דנה, תיארו מקרים דומים: "לא היו נורות במנורות הלילה, המזגן לא פעל, השלט של הטלוויזיה בלי סוללות. לקח למלון שמונה שעות לשלוח עובד שיגיע לחדר לתקן את הליקויים חוץ מהתקלה במזגן שהוא לא הצליח לאתר את התקלה".

אילת - מלונות לא טובים (צילום: באדיבות המצלם)
צילום: באדיבות המצלם

בכיר באחד מבתי המלון סיפר ל-mako: "אם אורחים חוו דברים כאלה זה חמור. זה לא צריך לקרות. הבעיה היא שיש מחסור בעובדי ניקיון ותחזוקה וגם יש בעיות בתחום המכבסה של המלון. אין מספיק עובדים. זה לא תירוץ אבל זו המציאות. יש הרבה בתי מלון שסובלים מאותה הבעיה. אנחנו עושים הכל שעד החג הכל יחזור לעצמו".

מנהל לוגיסטיקה במלון אחר באילת, שגם בו התגלו תקלות ומחדלים, טוען כי הם קיבלו ביקורות קשות על מצב החדרים, חלקם נסגר לרגל שיפוצים והם מתכוונים להשקיע מאות אלפי שקלים כדי שמקרים כאלה לא יחזור על עצמם. "כל המצעים, השמיכות והכריות נזרקו לפח, קנינו חדשים. רכשנו מיטות ומזרנים חדשים לחלק מהחדרים. אני מקווה שזה לא יקרה יותר".