אחרי הפרסומת של דיסקונט, שגררה לא מעט ביקורת, דיסקונט מנסים להוכיח שבאמת חשוב להם שתהיו מרוצים. היום (רביעי) מכריז הבנק שהוא מקטין את העלויות שאנחנו משלמים על המינוס בחשבון העו"ש על ידי מספר צעדים, ביניהם - ביטול הריביות על המינוס עד 2,000 שקלים. 

ראשית דיסקונט מפחיתים בכמעט 60% את עמלת הקצאת האשראי שמשלמים הלקוחות בכל רבעון: העמלה הרבעונית תרד מ-24 שקלים לרבעון ל-10 שקלים לרבעון. המשמעות היא שמהבנק עם העמלה היקרה ביותר בתחום הקצאת האשראי יהפוך דיסקונט לבנק הזול ביותר. עמלת הקצאת אשראי היא עמלה שמשלמים על הזכות להיכנס למינוס, כלומר על מסגרת החשבון, גם אם אתם כלל לא נכנסים למינוס. כמובן שבמצב כזה עדיף לדרוש מהבנק לסגור את המסגרת ולא לשלם את העמלה כלל, אך אם אתם אכן צריכים את האפשרות להיכנס למינוס כעת תשלמו עליה פחות.

כמה עולה לכם עמלת הקצאת האשראי? 

בנק דיסקונט - 10 שקלים, 40 שקלים לשנה

(לפני השינוי: 24 שקלים לרבעון, 96 שקלים לשנה )

בנק לאומי - 12 שקלים לרבעון, 48 שקלים לשנה

בנק הפועלים - 12 שקלים לרבעון, 48 שקלים לבנה

הבנק הבינלאומי - 18 שקלים לרבעון, 72 שקלים לשנה

מזרחי טפחות - 27 שקלים לרבעון, 108 שקלים לשנה

צעד משמעותי אפילו יותר של דיסקונט הוא ביטול ריבית החובה בחשבון העו"ש, כלומר הריבית שמשלמים על המינוס בחשבון, עד לסכום של 2,000 שקלים לבעלי מסגרת אשראי. מדובר בריביות שיכולות להגיע עד בין 8%-10% ויותר והתשלום עליהן יכול להצטבר למאות שקלים. הבנק הודיע על מספק צעדים נוספים בתחום שירות הלקוחות, תוך הבטחה לסייע ללקוחות להימנע מאוברדראפט בצורות שונות.

לאחרונה עלה בנק דיסקונט לכותרות בהקשר חיובי פחות: הבנק החל בקמפיין פרסום אגרסיבי בכיכוב הפרזנטורית רותם סלע, ובמרכזו השאלה - "אם אתם לא מרוצים (מהבנק שלכם, ש.ק) למה אתם לא עוברים?". מיד לאחר שהקמפיין עלה בכל פלטפורמה אפשרית התפרסם דוח הפיקוח על הבנקים שמצא שדווקא בנק דיסקונט הוא "שיאן התלונות המוצדקות". הצעד הנוכחי עשוי להעיד על ניסיון לשנות את התדמית של הבנק בצל הביקורת.

בשבועות האחרונים הבנקים מסוקרים היטב על הריביות המופרזות שהם גובים, על שירות הלקוחות הבעייתי שהם מספקים ובעיקר על ההתנהלות הלא תחרותית שלהם. ב"תוכנית חיסכון" ו-N12 מנסים להזכיר שוב ושוב ללקוחות שהבנקים, כמו ספקי שירותים אחרים, הם חברות שניתן להתמקח איתן ואף לעבור ביניהן. הטבת התנאים ללקוחות, כמו זו שמספק בנק דיסקונט, היא עוד תזכורת לכך שהתנאים בבנק אינם חקוקים בסלע. כעת ניתן לקוות שיחד עם רפורמת הניוד המקוון והשקת ONE ZERO, הבנק הדיגיטלי החדש, בקרוב נתחיל לראות תחרות אמיתית בין הבנקים והוזלות משמעותיות נוספות.