שוק הפארם מגלגל כעשרה מיליארד שקלים בשנה, לא כולל תרופות. שווי השוק גורם לעוד ועוד שחקנים להיכנס למשחק. אחד מהם הוא אתר Medz - שמוכר כבר כמה שנים תרופות, עכשיו הוא לא מסתפק רק בתחום הזה ונכנס חזק לתחום הפארם.

"זו רשת פארם וירטואלית חדשה שתיכנס ובאמצעות הרשת הזאת אנחנו נגיע למעשה כמעט לכל מקום שהמטופל צריך", מבטיח בן זינגר, מנכ"ל-שותף מייסד של חברת Medz, "אנחנו לא מתאימים לכל הסוגים של המטופלים ושל הלקוחות, אנחנו כן מנסים לשמר את מה שאנחנו רוצים מבית המרקחת, אנחנו נותנים ייעוץ רוקחי אונליין בחינם בשעות הפעילות". 

לגבי המחירים, אין בשורה של ממש - הם לא מתכננים לשבור את השוק, אבל ללא ספק מנסים לספק תחרות לחלק מהרשתות הקיימות. לדוגמה, זוג מוצצים של חברת MAM שעולים בסופר פארם 54.9 שקלים, עולים 34.9 שקלים ב-Medz ו-34 שקלים ברשת KSP. דוגמה נוספת היא משחת Kelo-Cote שעולה בסופר פארם 181 שקלים - ועולה 109 שקלים באתר Medz.

"ללקוחות חשוב להתייעץ עם רוקחים"

ההבטחה הגדולה של האתר - משלוח במרכז הארץ תוך שעה עד הבית. מחוץ למרכז - הם מתחייבים למשלוח תוך יום עבודה אחד. "נוחות קנייה זה תמיד פרמטר חשוב בכל דבר", אומר מוטי אלבז, מנכ"ל בית הייעוץ SuccessCodes.

"יחד עם זאת בתחום הפארם, בניגוד לתחומים אחרים, חשובה לצרכן גם חוויית הקנייה שהוא נמצא פיזית בתוך החנות ולא פחות חשוב מזה גם להתייעץ עם אנשים שנמצאים שם, אם זה רוקחים או כל דבר אחר - וכמובן בחנויות האונליין אין לנו את הדבר הזה".

בשורה התחתונה, כל תחרות חדשה יכולה לעזור להתמודד עם יוקר המחייה, כמובן שאתר פארם לא מתאים לכל אחד - אבל עצם אפשרות הבחירה היא כבר דבר מבורך.