צרכנים רבים מעדיפים לערוך את מלאכת הקניות השבועית באחד מסניפי רשתות השיווק הממוקמים במרכזי הקניות ובאזורי התעשייה גדולים, הנחשבים זולים מאלה השכונתיים. בדיקת תכנית חיסכון, בשיתוף המועצה לצרכנות, מעלה כי יש סניפים שאכן שמצדיקים את הנסיעה המיוחדת עד אליהם, בעוד שהאחרים יקרים כמעט כמו השכונתיים - אם לא יותר.

לרשימה המלאה מתוך אתר המועצה הישראלית לצרכנות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

במבחן הסל השבועי רכשנו 43 מוצרים בסיסיים ב-74 סניפים מרכזיים של הרשתות הגדולות. מהסקר עולה כי ככל שהתחרות קשה וקרובה יותר פיסית, כך קטנים ההבדלים במחיר הסל בין הסניפים השונים.

לצורך ההשוואה, פער העלויות בין סניף "מגה" לסניף "רמי לוי" במתחם תל חנן בנשר, עמד על כ-60 שקלים. בצומת ביל"ו, לעומת זאת, יכולנו לחסוך 57 שקלים אם היינו רוכשים בסניף "יוחננוף" במקום בסניף "שופרסל דיל".

עוד קובעת הבדיקה, כי פערי המחירים בין הסניפים הגדולים לאלו השכונתיים אינם גדולים כפי שנהוג לחשוב. בעוד שיש מי שמעדיפים "לשמור" ולרכז את הקניות לאחד מהסניפים המוזלים הגדולים, בפועל מתברר כי חלקם זהים בעלויותיהם - ואף יקרים יותר - מאלו המקומיים.

כמה גדולים - ככה יקרים (צילום: AP)
כמה גדולים - ככה יקרים | צילום: AP

פער של 100 שקלים בין הסניפים

בראש רשימת הסניפים שנמצאו היקרים ביותר מככבים: "שופרסל דיל" הרצליה (712.50 שקלים), סניף "יינות ביתן" כרמיאל (713.98 שקלים), סניף "מגה אקסטרה" חיפה (718.92 שקלים), סניף "מגה בעיר" קניון איילון (719.89 שקלים) וסניף "מגה" תל-חנן נשר, שנמצא היקר ביותר בסקר כולו (724.80 שקלים).

אבל לא הכל שחור. בין הסניפים שנבדקו, נמצאו גם כאלה שדרשו פחות כסף על אותו סל מוצרים בדיוק. בראש חמישיית הסניפים המשתלמים ביותר נמצא סניף "יוחננוף" בחוצות המפרץ, שם הסתכם החשבון בקופה ב-623 שקלים בלבד. שני ברשימה דורג סניף "רמי לוי" במתחם איילון, שם שילמנו שקל יותר (624.06 שקלים) ואחריו סניף הרשת בבית הדפוס בירושלים, שם זינק החשבון בחמישה שקלים נוספים (629.11 שקלים). "מחסני השוק" בצפת דורגו במקום החמישי ברשימה, שם הסתכמה עלות סל הקניות ב-629.20 שקלים.

ידידותיים לצרכן (צילום: AP)
ידידותיים לצרכן | צילום: AP

הפרש העלויות בין הסל הזול ביותר ליקר ביותר עמד על כ-100 שקלים (16%). מדובר בפער שנחשב אומנם קטן בהשוואה לפערים שנמצאו בין סניפים שכונתיים ברחבי הארץ, אך עם זאת עדיין קשה להצדיקו. שכן גודל הסניף, כך מתברר, אינו קובע את גודל החיסכון.