"התחלתי לצרוח": דיילת שפכה על נוסעת ישראלית תה רותח - וגרמה לה לכוויות קשות
נוסעת ישראלית שטסה עם חברת ריינאייר לווינה, נכוותה באופן קשה לאחר שדיילת שפכה עליה בטעות תה רותח. לאחר הנחיתה היא פונתה לבית חולים מקומי וכעבור מספר ימים הוטסה בליווי רפואי לארץ. "הייתי בהלם. הדיילים לא ידעו איפה תיק העזרה הראשונה". זו לא הפעם הראשונה שזה קורה בחברת התעופה הזו

בפעם השנייה בתוך שנה: ש', צעירה בשנות ה-30 לחייה, הגישה לאחרונה תביעה נגד חברת התעופה ריינאייר על סך 2.5 מיליון ש"ח, בעקבות כוויות קשות וצלקות שנותרו בגופה ממשקה רותח שנשפך עליה במהלך הטיסה. לטענתה, מדובר ברשלנות חמורה של צוות הדיילים במטוס.
לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אשר רוטבאום, מומחה בדיני תעופה, האירוע התרחש כשעה לאחר ההמראה מנמל התעופה בן גוריון בטיסה לווינה. "ביקשתי כוס קפה מהדיילת", משחזרת הנוסעת. "היא הלכה להרתיח את המים, וכשהגישה לי את הכוס – התכולה נשפכה עליי. הייתי בהלם גמור".
היא ממשיכה: "התחלתי לצרוח, אבל הדיילים לא ידעו איפה תיק העזרה הראשונה. כשלבסוף מצאו אותו – לא היה בו ציוד מתאים לטיפול בכוויות".

לאחר הנחיתה, ש' פונתה לבית החולים בווינה, ולאחר מספר ימי אשפוז הוטסה לישראל בליווי פרמדיק, ולאחר הנחיתה הועברה באמבולנס לבית החולים איכילוב. "הצלקות שנותרו אצלי בגוף משמעותיות ולצערי יישארו איתי כל החיים", הוסיפה ש'.
כאמור, לפני שנה אירע מקרה דומה כשנוסעת בטיסת ריינאייר מתל אביב לטורינו טוענת כי היא סבלה מכוויות חמורות שנגרמו לה לאחר שתה רותח נשפך עליה על ידי דייל.
_autoOrient_g.jpg)
עו"ד רוטבאום מדגיש כי מדובר ככל הנראה בדפוס פעולה בעייתי וחמור של החברה: "רק לפני כשנה הגשנו תביעה דומה כנגד ריינאייר. לצערנו, נראה שהם לא הפיקו לקחים ומסכנים את הנוסעים. ההמלצה שלי, לא לשתות משקאות חמים בטיסה ובוודאי שלא לתת לילדים בטיסה משקאות חמים".

