הקולקציה החדשה של כפכפי "איזי" הושקה שלשום (ראשון) בדיזנגוף סנטר שבתל אביב, באירוע שמשך רבים ועם תור שהשתרך במשך שעות רבות. זוגות הכפכפים, בעיצוב הזמר האמריקני קניה ווסט, נמכרו במחיר השקה של 299 שקלים, אך לא נרכשו בידי הקונים רק כדי לנעול ולהשוויץ בהם - רבים רכשו אותם במטרה למכור במחיר כפול ואף יותר. 

"מ-5:00 אני פה", סיפרה אחת המשתתפות באירוע. "קניתי זוג ב-300 שקלים ועכשיו מכרתי ב-620". במטרה להרוויח, אחד מהנוכחים אישר שקנה 15 זוגות של הכפכפים המבוקשים כדי למכור אותם במחיר כפול, בין היתר דרך הרשת החברתית טיקטוק. לקוחה נוספת סיפרה: "קניתי זוג אחד, ואני מקווה למכור ב-700. זה הזיה אבל קונים".

כפכפי "איזי" נוצרו בשיתוף של הזמר קניה ווסט עם חברת אדידס, והם נחשבים לפריט אספנות. ככאלה, הם יכולים להגיע למחירים של מאות דולרים לזוג. יש לקוחות מאושרים שמחכים כמה שבועות עד שהערך יעלה לאלפי שקלים, ואחרים מוכרים את זוגות הכפכפים כבר ברגע שצאו מהחנות.

קנייה ווסט (צילום: רויטרס)
קניה ווסט. יצר את כפכפי "איזי" בשיתוף חברת אדידס | צילום: רויטרס

היוצר קניה ווסט כבר מזמן לא רק זמר מוביל בתחום המוזיקה. הוא נחשב גם לאדם שערורייתי במיוחד שהצהיר בעבר שיתמודד על נשיאות ארצות הברית. את הכסף הגדול הוא עושה גם משיתופי הפעולה שלו עם מותגים מובילים בדגמים ייחודיים שהוא מעצב, כמו במקרה המדובר. רק לפני ארבעה חודשים השיקו בישראל כפכפים אחרים של ווסט, באירוע שהתפתח לאלימות קשה והסתיים בדם על רצפת הקניון ובאשפוז של כמה צעירים.

ובחזרה לטירוף היום – יש אנשים שיצאו עם חיוך אחרי ששמו עליהם יד, ואחרים ייאלצו לרכוש אותם במחיר מנופח. יש גם אלה שיבינו שבסוף – מדובר בסך הכול בכפכף.