המלונות הבטיחו הנחות, בפועל תשלמו יותר מהשנה שעברה: התאחדות המלונות השיקה מבצע מיוחד שבמסגרתו תינתן הנחה על הזמנת חופשה ביותר מ-200 מלונות. בהתאחדות הבטיחו היום 20 אחוז הנחה להזמנת חופשה באיזה תאריך שתרצו, במטרה לעודד את לינות הישראלים בעקבות ירידה בתפוסה. אלא שכבר לאחר תחילת המבצע האתר קרס בשל הביקוש הגבוה ומעבר לקשיים הטכניים שהקשו על הישראלים להזמין נופש במחיר נמוך, הערב (שלישי) חשפנו נתונים שמצביעים על כך שהמבצע הענק של ההתאחדות הוא במקרה הטוב זלזול בצרכנים ובמקרה הרע בלוף אחד גדול ועבודה בעיניים.

בבדיקה שערכנו בעזרת חברת גוליבר, השווינו בין המחירים בחג הסוכות אשתקד ובשבוע אולי הכי יקר באוגוסט – למחיר המבצע של התאחדות המלונות בחג סוכות. מצאנו דוגמאות רבות לכך שההנחה היא לא באמת הנחה ושהמחירים בבתי המלון בארץ יקרים יותר משנה קודמת.

בלוף המבצע הגדול של התאחדות המלונות
בלוף המבצע הגדול של התאחדות המלונות

מחיר חופשת ארבעה לילות במלון הרודס פאלאס באילת בסוכות אשתקד היה 9,598 שקלים לזוג עם שני ילדים ולפני כשלושה שבועות אותה חופשה עלתה 8,990 שקלים. הציפייה הייתה שבמבצע החדש המחיר יהיה נמוך יותר, אלא שהמחיר שקיבלנו על אותה חופשה במוקד הטלפוני הוא 10,432 שקלים – מחיר גבוה יותר מאשר בסוכות אשתקד ובחודש הכי יקר בשנה.

כך גם במלון הרודס בוטיק באילת: בסוכות אשתקד המחיר היה 10,356 שקלים, לפני חודש 10,158 שקלים ובמבצע האטרקטיבי לכאורה של התאחדות המלונות – 10,688 שקלים.

_OBJ

גם במלון בראון לייטהאוס באילת חיפשנו בנרות את המבצע ולא הצלחנו למצוא: בסוכות אשתקד המחיר היה 5,855 שקלים, לפני כחודש 5,525 שקלים ומבצע התאחדות המלונות – 6,156 שקלים.

בהתכתבות פנימית ברשת מלונות גדולה שהגיעה לידינו, הודו העובדים במפורש שהעלו מחירים לפני המבצע: "במרכז ההזמנות יודעים על המבצע הזה יותר מחודש והמחירים עלו בהדרגה לפני המבצע, על מנת לאזן את ההנחה של המבצע".

_OBJ

אחת הסיבות שההנחה אינה באמת הנחה טמונה בעובדה שהמבצע הוא מהמחיר המלא. במלונות הגדולים כיום כמעט שלא מציעים חופשות במחיר מלא. תמיד יש מחיר מבצע ובמלונות לא נותנים כפל מבצעים – זאת אומרת מבצע על מחיר המבצע.

נראה שבמלונות הגדולים אולי העלו מחירים לפני המבצע כדי כביכול להוריד קצת במחיר ולקרוא לזה מחיר אחרי הנחה, ואולי סתם כך העלו מחירים. בשורה התחתונה, כשמשווים למחירים שלפני כשלושה שבועות או למחירים של השנה שעברה, מבינים שהמלונות לא באמת באו לקראת הצרכנים הישראלים.


מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה: "לראשונה אי פעם יצאה ההתאחדות במבצע רחב היקף המעניק לפחות 20% הנחה ללמעלה מ-200 מלונות בישראל  לכל אחד מימי השנה הקרובה כולל ערבי חג וסופי שבוע. ההתאחדות והמלונות יצאו במבצע על מנת לאפשר לציבור הישראלי להנות מהמגוון והשירות של המלונות בישראל וגם אם קיימים מקרים בהם מחירי החדרים גבוהים בתקופות מסויימות ביחס לשנה קודמת מדובר על חריגים שאינם משקפים את הכלל".