לראשונה נמכרו באירופה יותר מכוניות היברידיות בטעינה עצמית, הפועלות הן על מנוע בעירה פנימית והן על סוללה - מאשר רכבים הפועלים על דיזל, כך לפי נתונים שפורסמו אתמול (רביעי) על ידי איגוד יצרני המכוניות האירופי.

מכוניות היברידיות מכילות סוללה הנטענת על ידי המנוע, כך שהן נטענות עצמית בזמן הנהיגה. עם זאת, מרחק הנסיעה תוך שימוש בסוללה בלבד הוא מוגבל ומצומצם.

קרוב ל-2 מיליון מכוניות היברידיות חדשות עלו על הכביש באיחוד האירופי במהלך השנה. מדובר בקפיצה משמעותית מהשנה הקודמת לה, בה נרשמו רק כמיליון מכוניות חדשות מסוג זה. מכירת רכבי דיזל, לעומת זאת, צנחו בשליש לעומת השנה שעברה. נתון נוסף מראה כי אחת מכל 11 מכוניות שנמכרו - מבוססות על חשמל בלבד, 880 אלף מכוניות סך הכול. רכבים המונעים על ידי בנזין הם עדיין הנמכרים ביותר, אך גם במכירות שלהם חלה ירידה: 40% מכלל המכירות השנה, לעומת 48% בשנה שעברה.

עלייה במחירי הדלק, אילוסטרציה (צילום: פלאש90, הדס פרוש, חדשות)
ירידה במכירות של רכבי דיזל, אילוסטרציה | צילום: פלאש90, הדס פרוש, חדשות

יצרני הרכבים רואים במכוניות ההיברידיות צעד נוסף במעבר לשימוש במכוניות המבוססות על חשמל בלבד. עם זאת, ארגונים סביבתיים לא ממהרים לשמוח וטוענים כי למרות שקיוו שנהגי רכבים היברידיים יתבססו בעיקר על הסוללה, מחקרים מראים כי הם עדיין מתקשים להסתגל לשינוי וממשיכים להסתמך בעיקר על מנוע הבעירה המזהם.