חברת התעופה אל-על השיקה הבוקר (ג') מערך שירות "לאו-קוסט" חדש לכמה מיעדיה באירופה הנמצאים במוקד התחרות מול חברות בינלאומיות מוזלות. למותג החדש, ששמו "UP", חמישה יעדים - ברלין, פראג, קייב, בודפשט ולרנקה - אליהם ייצאו כחמישים טיסות שבועיות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

כמקובל בשוק טיסות המוזלות, מחיר הכרטיס כולל מקום ישיבה בלבד. העלאת כבודה, ארוחה במטוס או שמירת כיסא מסוים כרוכה בתשלום נוסף.

טיסה לכיוון אחד לפראג או לבודפשט תעלה 69 דולרים, טיסות לברלין, קייב ולרנקה יעלו 99 דולרים לכיוון. מי שירצה להביא עימו לטיסה מזוודה ייאלץ לשלם 20 דולרים בהזמנה מראש או 40 דולרים עם ההגעה לשדה. על מנת לבחור מושב הנוסע ייאלץ להיפרד מ-10 דולרים. גם כדי לעשות צ'ק אין יש לשלם 10 דולרים נוספים בדלפק. עם זאת, רישום מבעוד מועד באתר החברה - בחינם.

על פי המתווה החדש, המותג UP מציע ללקוחות שני סוגי כרטיסים: כרטיס Basic וכרטיס Smart. הכרטיס הראשון יכלול את השירותים הבסיסיים בלבד בעוד השני, שיהיה יקר יותר, יכלול שירותים כגון שליחת כבודה, הושבה במושבים מועדפים ואירוח בטרקלין המלך דוד בנתב"ג.

בנוסף, מציעה החברה שתי מחלקות שירות שונות - מחלקת תיירים ומחלקת תיירים פלוס. השירות בטיסה יוענק על פי המחלקה שבה יישבו הנוסעים ולא בהכרח על פי סוג הכרטיס שאותו רכשו. כך לדוגמה במחלקת התיירים יוכלו הנוסעים לרכוש מזון ומשקאות בתשלום, בשירות שניתן יהיה להזמן בעת הטיסה בלבד.

במחלקת תיירים פלוס ייהנו הנוסעים מכיבוד ושתייה ללא עלות נוספת. במהלך הטיסה יוקרנו תכני בידור במערכת הווידאו המרכזית, אך כדי להאזין להם - יהיה על נוסעי מחלקת התיירים לרכוש אזניות בתשלום. גם במקרה זה ייהנו נוסעי המחלקה היקרה יותר באוזניות ללא עלות נוספת.

אליעזר שקדי. פורש (צילום: יונתן בייסקי)
מנכ"ל אל-על אליעזר שקדי | צילום: יונתן בייסקי

"אנו משיקים היום מותג תעופה חדש ודינאמי המביא בשורה של התחדשות, שינוי ומענה לצרכים המשתנים של עולם התעופה", אמר מנכ"ל אל-על אליעזר שקדי. "בכך אנו מצטרפים למגמה בענף התעופה הבינלאומי ואל חברות התעופה הגדולות בעולם, תוך היותנו קשובים למגוון ההעדפות של קהל הלקוחות".

המטרה: להילחם בחברות המוזלות מאירופה

המהלך של החברה מגיע לאחר הכישלון של חברות התעופה הישראליות למנוע את כניסת הסכם שמיים פתוחים עם האיחוד האירופי לתוקף. ההסכם קובע כי בהדרגה יוסרו כל החסמים לטיסות מסחריות בין ישראל ל-28 מדינות האיחוד. מאז חתימת ההסכם בתחילת השנה חברות מוזלות מאירופה הרחיבו משמעותית את הפעילות שלהן בישראל, ומול חברות אלו אל-על מתכוונת להתחרות במודל השירות החדש שהציגה.

כך לדוגמה, מאז שנחתם ההסכם חברת איזי ג'ט פתחה קו לנתב"ג מרומא, וקו נוסף לברלין יצטרף אליו בקרוב. גם חברת ויז אייר הרחיבה משמעותית את פעילותה בישראל ופתחה קווים לבוקרשט וקלוז' שברומניה, לוורשה וקטוביץ' בפולין ולווילנה בירת ליטא. החברה מתכננת הרחבה נוספת של פעילותה בישראל בקיץ הקרוב עם פתיחת קווים חדשים לצ'כיה, בולגריה ואוקראינה.

גם הרשויות בישראל נערכות להרחבת מערך הטיסות המוזלות. בחודש שעבר נחנך אולם צ'ק אין חדש בטרמינל 1 בנתב"ג שאמור להתמודד עם הגידול הצפוי בטיסות לאור הנחיית שר התחבורה כץ לאפשר לכל חברה שמעוניינת לטוס לישראל לעשות כן.