הימים הקרים שולחים לרוב אותנו הצרכנים לרשתות השיווק, להצטייד בעגלות מלאות עוד יותר מהרגיל. זוהי גם שעתם של לא מעט מוצרים עונתיים, כמו קטגוריית המרקים. אלא שמתברר כי יש פערי מחירים עצומים בין מרקים של אותו מותג בין רשתות השיווק השונות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

כך למשל מרק "נמס בכוס" של קנור עלה קצת יותר מ-4 שקלים ב"מגה בול" בקריית חיים - ו-12 שקלים ב"חצי חינם" בחולון. פער של כמעט פי שלושה.

פער של כמעט פי 3
פער של כמעט פי 3 | צילום:

"נמס בכוס אקסטרה" עולה בסניף "יש" בדלית אל כרמל יותר מפי שניים מאשר ב"ביג זול" בעוספיה. את מרק "סוף לנשנושים" של אסם (אריזת יחידה בודדת 30-40 גרם) מצאנו בהפרשים של קרוב ל-300 אחוזים.

הפרשים בין "יש" ל"ביג זול"
הפרשים בין "יש" ל"ביג זול" | צילום:

קשה להבין מדוע בעבור אותו מוצר פשוט יש הפרשים גדולים כאלה בין סניף לסניף. גם בתה מצאנו פערים של 50 אחוז - אפילו באותה הרשת: 14 שקלים בסניף בקריית חיים לעומת 21  שקלים בגבעתיים או תל אביב.

פערים גם במחירי התה
פערים גם במחירי התה | צילום:
איפה הסל המשתלם?
איפה הסל המשתלם? | צילום:

איפה היה הסל המשתלם ביותר השבוע? סניף YOU של "מגה" בראש העין ממשיך להוביל את הטבלה הזו. העלות הממוצעת לסל קניות היא 418 שקלים. אחריו מדורגים "רמי לוי" בקריית חיים וסניף "יש" בבית שמש.

את הסל היקר ביותר מצאנו בסניף "טיב טעם" בגבעתיים - שם אותו הסל עלה 611 שקלים. כמעט 200 שקלים יותר מהסל הזול ביותר. אחריו, מדורג סניף נוסף של טיב טעם בתל אביב עם 598 שקלים לסל קניות, ו"שופרסל שלי" בחיפה עם סל קניות של 597 שקלים.