צעיר אוטיסט שהזמין נסיעה מאפליקציית Gett מרחובות לאריאל, מרחק 50 דקות נסיעה, שלפי ההערכות לא אמורה לעלות יותר מ-250 שקלים, נפל קורבן לנהג מונית אשר ניצל את מצבו וגבה ממנו 825 שקלים - כולל טיפ בסך 10% בסיום הנסיעה.

"זו סיטואציה שהוא לא הכיר. הוא בדרך כלל לא נוסע מרחקים כאלו", תיארה מירב ברנרס, אם הצעיר, הבוקר, "הוא מאמין במערכת, ולכן כשהנהג אמר לו את הסכום, הוא קיבל את זה. הוא לא חשב שיש פה איזושהי בעיה. מדובר בילד אוטיסט שגם אם הנהג היה מבקש ממנו 20 אלף שקלים, זה היה עובר בלי שום בעיה. הוא היה מסכים. הילד בתפקוד גבוה אמנם ויש לו יכולות מאוד גבוהות, אבל אין לו את ההבנה".

"הילד עלה על המונית, הנהג אמר לו את הסכום והוא אישר לו. נסיעה כזו עולה בערך כ-260 שקלים. הנהג לקח לו 825 שקלים. הוא אמר לו 750 והייתה גם התוספת של הטיפ. בסוף הנסיעה הוא לקח את הטלפון מהילד, נתן לעצמו חמישה כוכבים וטיפ בסך 10%. הוא היה מודע טוב מאוד למה שהוא עושה".

מתי את מבינה שמשהו מאוד לא בסדר?
"הבן שלי עדכן אותי תוך כדי הנסיעה: 'אמא, לא הספקתי לאוטובוס, עליתי על מונית'. שאלתי, כמה הנהג לוקח ממך? הוא אמר: '750 שקלים'. הייתי מזועזעת. התסכול הרג אותי. הוא שאל, 'אמא, למה את כל כך כועסת? אני הסכמתי לסכום'. הוא לא הבין. יצרתי קשר עם שני נהגים נוספים, ביררתי את המחיר. התקשרתי בחזרה לבן שלי וביקשתי לדבר עם הנהג. הוא לא יכול, כן יכול - אחרי שהתעקשתי כמה פעמים הוא שם אותי על ספיקר".

מה הנהג אמר לך?
"הסברתי לנהג שמדובר בילד אוטיסט וביקשתי שייקח צעד אחורה ויבטל את החיוב. הנהג אמר: 'מה פתאום, זה מה שהבחור הסכים'. אמרתי לו: אתה מבין שמדובר בילד אוטיסט? אני מבקשת שתעצור את זה פה. אני נותנת לך הזדמנות. אלך עם זה עד הסוף. הוא אמר שלא מוכן, היה בשלו. הוא לא שיחרר".

פנית ל-Gett?
"באפליקציה של Gett יש אפשרות לנציג אנושי. שום דבר. הנציג הזה זורק אותך לבוט, והבוט נכנס ללופ אינסופי שאין יציאה ממנו. הבן זוג שלי יצר איתם קשר דרך המסנג'ר. אני הייתי אכולת עצבים כבר, דמעות בעיניים מרוב תסכול. אתה מדבר עם בן אדם שלא קשוב, לא מבין בכלל את הסיטואציה, או שמבין את הסיטואציה ואומר: 'הנה עוד אחת שמתעצבנת, היא בטח תשחרר, לא תילחם', כמו שהרבה פעמים קורה".

מה אמרו ב-Gett?
"נפנפו אותנו, התנערו מזה. אמרו: 'זה לא נהג שלנו'. מה זאת אומרת לא נהג שלכם? הזמנתי דרך Gett. בגלל זה היה הכעס, הזעם. מי האמא והאבא בסיפור הזה? כשראיתי שאין מענה מ-Gett כתבתי את הפוסט המדובר. למחרת בבוקר קיבלתי טלפון מ-Gett שהם מתנצלים על החוויה השלילית. זה רק בגלל התקשורת, לא בגלל העיניים היפות שלי, כמו שאומרים. הנהג לא יצר קשר, כלום. הוא גבה את הכסף. אחרי שהפוסט התפשט כאש בשדה קוצים, Gett זיכו אותי בגין הסכום ואמרו: 'אנחנו נותנים לך פיצוי, 100 שקלים לשימוש עתידי, אבל לא בגלל שאנחנו לוקחים אחריות'. הסברתי להם שאני רוצה מעבר לזה. הם אמרו שהנהג יהיה היום בחקירה. אני דורשת לקבל עדכון".

תגובת Gett: "חברת Gett רואה את המקרה שמתואר על ידי הלקוחה בחומרה רבה ומצרה על החוויה השירותית של הלקוחה ובנה. עד לבירור העניין, הנהג נחסם משימוש באפליקציה. בנוסף, הלקוחה זוכתה בגין הנסיעה. על מנת שניתן יהיה למצות את הטיפול במקרה, הוצע ללקוחה להגיש תלונה למשרד התחבורה, הגוף שאמון על נהגי המוניות".