רשתות שיווק רבות מתחרות על הלב שלכם, ובעיקר על הכיס שלכם. קרב המחירים טוב אמנם לצרכנים, אך המשבר הכלכלי עדיין לא הרפה ממשפחות רבות בישראל. על כן, החליטו בחב"ד לשלב בין תרומה לקהילה לחוויית קניה קונבנציונאלית במרכולים השכונתיים.

בעמותה הקימו מרכולים מיוחדים הנקראים "כולל סטור", שם ניתן לרכוש כמויות סיטונאיות של סחורה, שברובה אוכל יבש ומוצרי יסוד - ללא פערי תיווך וללא מותגים מפורסמים, הכל כדי לתת לקונים אפשרות לקנות בכבוד - ובזול. "כולם פה מקובלים, מי שבא ברוך הבא", אומר מנהל המרכול, דב קרניאל. "מגיעים לפה בעיקר אנשים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, ומשפחות ברוכות ילדים שבשבילן כל קנייה זה ממש עסק שלם מחושב על המשקל".

בדקנו ומצאנו כי במרבית מוצרי היסוד, הרשת אכן זולה יותר מרשתות השיווק הגדולות. כך למשל, עולה קמח לבן במרכול של חב"ד 3.83 שקלים, לעומת מחיר ממוצע שנע בין 4.5 שקלים לחמישה שקלים ברשתות השיווק; כך גם באשר לסוכר לבן. פיצה משפחתית תעלה בין 20-23 שקלים ברשתות השיווק - בעוד שב"כולל חב"ד" עולה פיצה שכזאת 11 שקלים בלבד.

ביקוש במקומות נוספים

"בממוצע עולה לי לקנות כאן ב-500 שקלים בשבוע", אומר אחד הקונים. "אני משלם מדי שבוע כ-500 שקלים על עגלה במרכול הזה, לעומת 300 שקלים יותר אותם אני משלם ברשתות השיווק".

הרשת הקטנה מונה כרגע ארבע חנויות: בביתר עילית שתיים, בבני ברק ובצפת. ברשת מדגישים כי יוכלו לספק את הסחורה גם אם קהל לקוחותיהם יגדל בצורה משמעותית, ורומזים כי במקומות נוספים כבר מתעורר ביקוש לפתיחת מרכולים שכאלה. במצב הכלכלי היום, כאשר מאות משפחות ואלפי נפשות עדיין נזקקות לתמיכה שכזו, לרשתות כמו ה"כולל חב"ד", כנראה יהיה ביקוש - עוד זמן רב.

למה החרדים משלמים פחות בקופ"ח?