חברות טיסה זרות רבות הפסיקו לטוס לישראל - וכתוצאה מכך רק 20% מתוך המשלוחים שמוזמנים לארץ אכן מגיעים. גם החבילות שאכן מגיעות, הן לרוב בזכות חברות התעופה הישראליות שהן היחידות שמקיימות טיסות לארץ כמו אל-על וישראייר. 

סיקור N12

החבילות שלא מגיעות ארצה הן לא רק אלה שצרכנים פרטיים מזמינים מאתרים כמו אייבי, עלי אקספרס או אמאזון - אלא הזמנות שמבצעים יבואנים שמייבאים בדרך כלל סחורה לארץ. מחצית מהסחורה שהישראלים רואים וקונים על המדפים היא תוצרת חוץ - וכעת הם לא לא מגיעים לארץ. החשש - במשך הזמן יווצר מחסור שיגרור איתו עליית מחירים. משרדי הממשלה והשרים הממונים חייבים לסייע ולגרום איכשהו לחברות תעופה זרות להתחיל ולהגיע לארץ, ולו רק עבור טיסות של ייבוא מוצרים בלבד - במטרה לפתור את הבעיה. 

אחת מהדוגמאות לכך, היא עליית המחירים בדג הסלמון, שבדרך כלל מיובא לישראל - וכעת לא מגיע כלל, בשיעור של כ-30%. אם משרדי הממשלה והשרים הממונים על הנושאים הללו לא יתערבו – אנחנו עלולים לראות מדפים ריקים בסופרים, כפי שכבר קרה בשבועיים האחרונים.

בתחילת מלחמת "חרבות ברזל" נוצרו חוסרים ברשתות השיווק, בעיקר בעקבות המלצת פיקוד העורף לציבור לאגור מלאי של מזון יבש ומים - המלצה שדובר צה"ל מיהר לסגת ממנה, אך תוצאותיה כבר באו לידי ביטוי בשטח. מעבר לכך תושבי ישראל שחשים לחץ ונמצאים בבתים צורכים מזון בכמויות גדולות מהרגיל.