רשתות השיווק נגד עליות המחירים: ויקטורי הודיעה היום (ראשון) שלא תאשר עליות מחירים בתקופה הקרובה, זאת לאחר שפורסם ב"אולפן שישי" ששופרסל כבר הבהירה לדיפלומט שלא תאשר לה את ההתייקרויות. מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד, טען שיצמצם את שטח המדף של החברות הגדולות ויחליף את המותגים המיובאים במותגים חלופיים "כחול לבן".  

"רשת ויקטורי לא תאשר בתקופה הקרובה שום העלאת מחיר של שום ספק", כך כתב רביד בחשבון הפייסבוק שלו. "יתרה מכך, הנחתי את התפעול לצמצם מדפים לחברות הגדולות,שדורשות עליית מחירים, ומייבאות את המותגים המובילים והיקרים ולתת קדימות למותגים חליפיים/כחול לבן, של ספקים קטנים ויצרנים מקומיים, כפי שעשינו בקטגוריית השוקולד בעקבות משבר שטראוס".

עוד כתב רביד כי "הנחתי את הדילרים הפרוסים ברחבי העולם ומסייעים לויקטורי במהלכי הייבוא המקביל, להעמיק את החיפוש ואת הבאת המותגים היקרים בייבוא מקביל. בנוסף לפסטה ברילה, קולגייט לסוגיו, אז'קס, אולוויז, דיאו, אקס ועוד, שכבר היום אנו מוכרים סחורות אלו מיבוא מקביל".

רביד הדגיש שהכוח נמצא אצל הצרכנים: "כבר שנים אני אומר שהפתרון ליוקר המחיה נמצא אצל הצרכנים. אנו בויקטורי עושים הכל על מנת להיאבק ביוקר המחיה, עכשיו הגיע זמן צרכן. הזמן שבו הצרכן לא יושיט ידו באופן אוטומטי למותג המוביל. אם זה יקרה, נוכל לעשות מהפכה של ממש בדיוק כמו באירופה וארה"ב".

גם יינות ביתן הגיבו לבקשות להתייקרות באופן ציבורי, אם כי נחרץ פחות. "הרשת פועלת מול הגורמים השונים ונמצאת בדיאלוג מתמיד לטובת הצרכנים", נמסר. "לא יהיו עדכוני מחיר בדיפלומט ונעדכן בכל שינוי".

כבר בשבוע שעבר יבואנית הענק דיפלומט הודיעה שתעלה מחירים. בתגובה, כפי שפורסם ב"אולפן שישי", בשופרסל הודיעו כי הם מסרבים להעלות את המחירים. בתגובה דיפלומט איימה על הרשת שאם ההתייקרות לא תאושר הם לא יספקו את הסחורה. בצל עליות מחירי חומרי הגלם בעולם כולו והבעיות בשרשרת האספקה בעקבות המלחמה באוקראינה, יש צפי להעלאות מחירים מצד יבואניות נוספות.