N12
פרסומת

בזכות חנוכה: הישראלים חזרו לקנות כמעט כמו בשגרה - ורצו פחמימות

הוצאות הציבור הישראלי בכרטיסי אשראי בשבוע העשירי למלחמה היו גבוהות ב-15% לעומת השבוע הקודם לו • העלייה הגדולה ביותר: סעיף מכולות, מעדניות ומאפיות שזינק ב-19% לעומת חנוכה אשתקד

מעיין פרתי
פורסם:
סופגניות
אישה קונה סופגניות (ארכיון) | צילום: נתי שוחט, Flash90
הקישור הועתק

הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי בשבוע העשירי למלחמה היו גבוהות ב-15% מבשבוע שקדם לו והסתכמו ב-8.8 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי. לראשונה מתחילת המלחמה נרשמו עליות בהוצאות בכל ענפי המזון, לרבות במסעדות. כן נרשמו עליות בהוצאות בענפי ההלבשה וההנעלה, החשמל והאלקטרוניקה.

ההוצאה בשבוע זה היו נמוכות ב-3.2% בלבד מההוצאה הכוללת בשבוע ממוצע ב-2023 בתקופה שקדמה למלחמה.

בשבא ערכו השוואה להוצאות הישראלים לעומת חנוכה 2022, שמצביעה כי החג הזה הישראלים החליטו לצרוך הרבה יותר פחמימות: הזינוק הגבוה ביותר בהשוואה לחנוכה אשתקד נרשם בסעיף מכולות, מעדניות ומאפיות, שעלה ב-19% והסתכם ב-355.2 מיליון שקל.

סופגניות בשוק מחנה יהודה בירושלים
סופגניות למכירה (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

סעיף הוצאות הלבשה והנעלה, זינק בכ-14% ועליות מרשימות נרשמו גם בסעיפי ההוצאות ברשתות המזון ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה, שצמחו שניהם ב-11% לעומת אשתקד.

הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי במסעדות, בתי קפה ומזון מהיר עלו גם הן, ב-4.5% לעומת חנוכה שעבר. במקביל נרשמה עלייה של כ-13% בהוצאות פארמה ובתי מרקחת.

מה הישראלים קנו פחות השנה

הסעיפים שבכל זאת ירדו בחנוכה הנוכחי הובלו בידי תחומי הנופש ותיירות. ההוצאות על מלונאות וחדרי אירוח צנחו ב-61% ובסוכנויות נסיעות ב-57%. ההוצאה על בידור אטרקציות ופנאי נחלשה ב-13% וההוצאה על תעופה ירדה ב-11%.

טלי הולנברג, סמנכ״לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות בשבא, מציינת כי "חג החנוכה היה הגורם המניע לפעילות העסקית הגבוהה בשבוע שעבר. אנו רואים שבענפי הצריכה המרכזיים של המשק נרשמה עלייה בהוצאות, אפילו גדולה יותר מהנתון הממוצע שלפני המלחמה. לראשונה מתחילת המלחמה ראינו כיצד בשבוע אחד נרשמה עלייה בהוצאות בכל ענפי המזון, לרבות ענף המסעדות, בתי הקפה והמזון המהיר שצמח ביותר מ-4% לעומת שבוע ממוצע".