תביעה מאשימה את אמזון בניצול צרכנים "בשעה הפגיעה ביותר שלהם" בכך שהעלתה את המחירים על פריטים רפואיים, מוצרי ניקיון, שימורי מזון וציוד נחוץ אחר במהלך מגיפת הקורונה.

התביעה הייצוגית, שהוגשה על ידי משרד עורכי הדין האגנס ברמן, כוללת בתוכה את כל הקונים באמזון ברחבי ארה"ב, שרכשו מוצרים "התואמים את הוראותיהם של הממשל וגורמי בריאות הציבור", ולשם כך פנו באופן מובן לרכישה מקוונת, באמזון בפרט, בכדי למלא את צרכיהם המהותיים.

בתביעה נטען כי ענקית המסחר האלקטרוני העלתה משמעותית את מחירי הסחורות השונות, וניצלו את העובדה שאזרחים רבים בחרו לא לצאת מהבית, ולרכוש את הפריטים באופן מכוון.

עלות מסכות הפנים, למשל, זינקה ב -500 אחוזים, כך נטען בתביעה, מ -20 דולר ל -120 דולר. על פי התביעה, עלות חומר החיטוי עלתה ב- 100 אחוזים, ואילו עלות של מוצרי מזון בסיסיים כמו שעועית שחורה עלתה ב- 672 אחוזים עוד פריטים שעלותם עלתה באופן דרסטי באמזון היו בין היתר: משככי כאבים, קמח ותרופות.

בתלונה, שהוגשה לראשונה באפריל 2020 בבית המשפט המחוזי בצפון קליפורניה, נטען, כי חלק מהפריטים עלו בכ -1,000 אחוזים. " חלק מהעלייה הבלתי חוקית הייתה במכירות מוצרים שסופקו על ידי צדדים שלישיים, מכירות שאמזון שולטת בהן וקוטפת רווחים עצומים מהן", נכתב בתביעה.


משרד עורכי הדין העלו לאתר שלהם טופס מקוון ובו הם מבקשים מאנשים שרכשו ברכישה מקמעונאים מקוונים במהלך לתאר את החוויה שלהם הקורונה. "יתכן שהעלאת מחירים לרמה בלתי הוגנת גרמה לך לשלם יותר על מוצר", הוסבר בבקשה המורה לצרכנים למלא את הטופס "כדי לברר את זכויותיך הצרכניות לפיצוי פוטנציאלי".

אף על פי שאין חוק פדרלי שאוסר על העלאת מחירים במפורש, מדינות רבות הוציאו חוק שפוסק כי בשעת חירום, כמו אסון טבע או מגיפה. לעומתן, אמזון, שאינה כפופה למדינה זו או אחרת, ניפחה מחירים, למרות, שעל פי הביזניס אינסיידר פנתה בעצמה לקונגרס בבקשה כי יקבע סטדנרט למחירים בשוק.

בחודש מרץ אשתקד, אמזון הסירה בעצמה כ- 4,000 מוכרים, שלטענתה נפחו מחירים ומכרו פריטים חיוניים במחיר מופקע", נכתב בתביעה, "אלא שחודשיים לאחר מכן אמזון עצמה העלתה מחירים פי 14 יותר מאשר קמעונאיים אחרים בשוק עבור מוצרים ביתיים רגילים כמו סבון ומוצרים לחיטוי ידיים".