אם אתם גרים באזור המרכז, אתם כנראה מבזבזים לפחות חצי שעה ביום בחיפושי חניה. עשרות אלפי כלי רכב מנסים לצוד אבני שפה הצבועות בכחול-לבן בעיר הגדולה בכל רגע נתון, והמוח הישראלי מצא דרך לעשות על זה קופה. משכיר חניה אחד ברחוב בזל הציע לתחקירן חדשות 2 "חניית קומפלט" ב-800 שקלים. "אתה מקבל ממני שלט, מחסום ושקט נפשי. זה מחיר פיצוץ לחניה", אמר המשכיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

כשיש מי שקובע ש-800 שקלים זה מחיר "פיצוץ" רק בשביל מקום להשאיר בו את הרכב, כנראה שבתוך בועת הנדל"ן התל אביבית מתפתחת לה בועה נוספת - בועת החניה. מאות אנשים שגרים מחוץ לעיר או לא מחזיקים רכב, משכירים את החניה הפרטית שלהם לכל המרבה במחיר. "במקום שהחניה תעמוד ריקה, לפחות שמישהו ייהנה מזה", הסביר בעל החניה המושכרת. "אני לא חי מזה, זה לא בשביל לחיות".

מתברר שיש מי שגם לוקחים הרבה כסף וגם מעמידים דרישות מופרכות: "זו חניה טורית", הסבירה לחדשות 2 משכירת חניה בדיזנגוף תמורת 650 שקלים. "זאת אומרת שצריך להיות זמינים לשכנה, ואז כל פעם אחד חוסם את השני. זה החיסרון הגדול בחניה, שצריך להיות זמין אליה כמו שהיא תהיה זמינה אליך".

"עדיף לשלם ולדעת שבסוף היום יש לך חניה"

על פי נתוני אתר יד 2 שבו פורסמו כבר מאות מודעות להשכרת חניה בחודשים האחרונים, באזור מרכז תל אביב טווח מחירי החניה הוא בין 250 ל-1,260 שקלים. בצפון העיר המחיר נע בין 300 ל-850 שקלים, ובדרום - המחיר נמוך יותר: בין 150 ל-750 שקלים.

יש מי שמוכן לשלם יותר מ-1,000 שקלים
יש מי שמוכן לשלם יותר מ-1,000 שקלים | צילום:

תתפלאו, יש מי שמשלם. על כל חניה כזו מתנפלים עשרות לקוחות פוטנציאלים. ליטל, למשל, שגרה ליד כיכר רבין, מחפשת כבר חצי שנה חניה להשכרה. בינתיים היא עוד לא מצאה. "עדיף לשלם כסף ולדעת שבסוף היום, כשאתה חוזר הביתה, יש לך חניה, יש לך איפה לשים את הרכב", היא אמרה.

כיאה לבועה, גם כאן המתווכים נכנסים לתמונה. תאמינו או לא, אבל יש משרדים שלקחו לעצמם התמחות חדשה: תיווך בין משכירי חניות לשוכרי חניות. ואיך לא, גם כאן יש עמלה.

מדי שנה מתווספים לגוש דן כ-200 אלף כלי רכב חדשים. בהתחשב בזה שמספר החניות והכחול-לבן נשאר בדיוק אותו הדבר, הבועה האבסורדית הזאת תמשיך להתנפח.