N12
פרסומת

חזרה ללימודים 2025: ההוצאות עולות, הסטוק משתלט, והילדים רוצים "לילו וסטיץ"

שוק החזרה לבית הספר צפוי להגיע השנה להיקף מכירות של כ־408 מיליון שקל – עלייה של כ־3% – כאשר חנויות הסטוק מתחזקות ומשפיעות על התחרות לצד הרשתות הוותיקות. למרות מבצעים רבים, בדיקה של CofaceBdi מעלה כי סל ציוד ממוצע למשפחה מוערך בכ־520 שקלים, וההוצאה הגבוהה ממשיכה לשקף את יוקר המחיה בישראל

אפרת נומברג יונגר
פורסם: | עודכן:
תלמידים, אילוסטרציה
תלמידים, אילוסטרציה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
הקישור הועתק

לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ו–2025, שוק החזרה לבית הספר ממשיך לבעוט אבל גם לשקף את יוקר המחיה ואת טרנדי הצרכנות של המשפחות בישראל. בדיקה מיוחדת של Coface BDi מגלה כי השנה צפויה עלייה קלה של כ־3% בהיקף המכירות, שיגיעו לכ־408 מיליון שקלים.

על אף העלייה בהיקף ההכנסות, מחירי רוב המוצרים לא השתנו בהשוואה לשנה שעברה. לאחר גל עליות המחירים של השנים האחרונות, הקמעונאים בוחרים השנה להרחיב מבצעים כדי למשוך לקוחות. בין הטרנדים הבולטים אפשר למצוא ביקוש ער למותג "לילו וסטיץ" ולתיקי גב בעיצובי גרפיטי של מותגים כמו Street Art ו־Sprayground.

לילו וסטיץ מככבים בפלפוט

לדברי האנליסטים, המנוע העיקרי בצמיחה הוא דווקא חנויות הסטוק, שהפכו לשחקן משמעותי בתחום החזרה ללימודים. הרשתות הגדולות מקס סטוק, גמבו ו-הסטוק ממשיכות להתרחב, להציע מגוון רחב של תיקים וציוד, ולהשקיע בפרסום ייעודי לעונת הלימודים.

בפילוח ההכנסות בולט כי חנויות ציוד משרדי וכלי כתיבה כמו קרביץ, אופיס דיפו, YOLO וחנן מכשירי כתיבה עדיין מחזיקות בנתח הגדול ביותר – כ־40% מהשוק (158 מיליון שקל). עם זאת חנויות הסטוק צוברות תאוצה ועלו השנה ל־31% מהשוק, לעומת 29% אשתקד. כמו כן חנויות צעצועים (עידן 2000, הפיראט האדום, כפר השעשועים) ורשתות מזון שמציעות ציוד משלים, יחד עם אתרי אונליין מחו"ל כמו אמזון ו-עלי אקספרס, חולקות את יתר העוגה.

פרסומת

כמה עולה סל תלמיד?

מנעד המחירים רחב מאוד: סל בסיסי יכול להתחיל בכ־250 שקלים, בעוד סל ממותג ויוקרתי מגיע גם ל־750 שקלים ויותר. השנה מוערך כי סל ממוצע – הכולל תיק, כלי כתיבה, מחברות, בקבוק שתייה וקופסת אוכל יעמוד על כ־520 שקלים למשפחה.

ילקוטים ממותגים יכולים לעלות כ־350 שקלים ואף יותר, ולעיתים מתווספת גם עגלת גלגלים ב־60–100 שקלים. עבור משפחות עם כמה ילדים, מדובר בהוצאה של אלפי שקלים בתוך שבועות ספורים מה שמסביר את המעבר לחנויות הסטוק והעדפה למבצעים.

פרסומת

מבחר ילקוטים של קל גב

עבור הילדים, החזרה לבית הספר היא חגיגה צבעונית של דמויות, מותגים וחדשנות. עבור ההורים זו בעיקר משימה תקציבית לא פשוטה, במיוחד כשבמקביל יש גם הוצאות על ספרי לימוד, חוגים וביגוד. השוק אמנם מציע השנה מגוון רחב ואפשרויות לכל כיס, אבל התחושה היא ש"הסל הממוצע" כבר מזמן הפסיק להיות ממוצע והוא עוד אחד מהסימפטומים של יוקר המחיה בישראל.