שוק מוצרי הילדים והתינוקות השתנה בשנים האחרונות. היו משברים, רשתות נסגרו ונפתחו, נכנסה תחרות מהאינטרנט והעולם, ואפילו הייתה הורדת מכסים. אבל דווקא אחרי הקורונה והסגרים, כולם חזרו לקנות בישראל, והמחירים נסקו בהתאם. הישראלים ממשיכים לשלם מחירים גבוהים יותר בפער ניכר מאזרחי מדינות אחרות על מוצרי ילדים.

עגלת תינוק של חברת "בוגבו" יקרה בתל אביב ביותר ב-1,000 שקלים - בהשוואה ללונדון, ברלין, ברצלונה, ניו יורק וורשה – פער של עד 80% במחיר. בקבוק לתינוק של חברת "אוונט" עולה בישראל כ-40 שקלים, לעומת פחות מ-30 שקלים בניו יורק וברלין, וזוג מוצצים עולה בארץ 85% יותר מאשר בניו יורק.

 

צילום ארכיון (צילום: דוברות משרד הכלכלה)
זוג מוצצים עולה בארץ 85% יותר מאשר בניו יורק, אילוסטרציה | צילום: דוברות משרד הכלכלה

בתחום הילדים המצב לא יותר טוב, ומתבטא היטב בדבר האהוב על רובם: צעצועים. משחק של חברת "לגו" עולה בתל אביב 490 שקלים - לעומת 324 שקלים בלונדון, 272 שקלים בברצלונה ובברלין, 224 שקלים בניו יורק ו-219 שקלים בורשה – פער של עד 125%. גם המוצר המקביל של חברת "פליימוביל" יקר יותר בישראל בפער ניכר של למעלה מ-100 שקלים.

"הפער במחירים נקבע על ידי הרשתות", הסביר אבי זיתן, מומחה לשיווק וצרכנות. "החברות מנסות לנהל את הביקוש, כשהביקוש גבוה - המחיר עולה. מותגים בין-לאומיים נחשקים בישראל, מנצלים את זה שאנחנו צורכי מותגים. החברות אומרות, 'זה המקום שלי לשגשג ולהרוויח'".